تامین هزینه تکمیل پروژه قطار شهری قم در بودجه ۹۷

تکمیل و بهره برداری از پروژه قطار شهری قم اگر چه در زمان دولت نهم و دهم کلید خورد اما تکمیل این پروژه به ویژه بخش هایی که از زیر حرم مقدس حضرت معصومه(س) می گذشت با واکنش هایی از سوی دوستداران میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس روبه رو شد.

به گزارش ایمنا، تکمیل و بهره برداری از پروژه قطار شهری قم اگر چه در زمان دولت نهم و دهم کلید خورد اما تکمیل این پروژه به ویژه  بخش هایی که از زیر حرم مقدس حضرت معصومه(س) می گذشت با واکنش هایی از سوی دوستداران میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس روبه رو شد. البته این واکنش ها تنها مختص به مترو این شهر نبود بلکه مونوریل قم نیز اما اگر های زیادی داشت تا اینکه نیمه کاره رها شد.اما اخیر محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت  اعلام کرده که هزینه ساخت مترو این کلانشهر در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته می شود.رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه اعتقاد دارد که با توجه به جایگاه و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم، تکمیل قطار شهری قم یک ضرورت است به همین دلیل دولت تصمیم گرفته تا در تصویب بودجه سال ۹۷، بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت.
وی افزود: در دو سال گذشته و بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان قم، این سفر برای پیگیری‌ مصوبات سفر رئیس‌جمهور صورت گرفته است. در این سفر توسعه و پیشرفت استان قم در اولویت برنامه‌ها قرار داشته و در تصویب بودجه سال ۹۷ نیز بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت.
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه بیان کرد: در جلسات با مراجع عظام تقلید، شورای برنامه‌ریزی استان و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین مشکلات و به‌ویژه قطار شهری قم مورد بحث قرار گرفت، چرا که با توجه به جایگاه قم و زائرخیز بودن این شهر و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم در کشور، تکمیل قطار شهری یک ضرورت برای قم است.
کد خبر 328748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.