کاهش هوا در مناطق غربی کشور/افزایش دما در مناطق شمالی

در پایان هفته شاهد کاهش دما و بارش برف در مناطق غربی کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری  ایمنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی که از روز گذشته از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد شده و بخش هایی از نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده، طی امروز و فردا با افزایش گستره و شدت بارش ها در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود و در این مناطق سبب افزایش ابر، بارش باران، رگبارورعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد شد؛ از اواخر وقت روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه در مناطق مرتفع و کوهستانی مناطق مذکور بارش برف پیش بینی می شود. شایان ذکر است بارش در روز سه شنبه در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس جنوبی و مرکزی و در روز چهارشنبه در بخشهایی از غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

بنابر این گزاش طی این مدت احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق ذکر شده دور از انتظار نخواهد بود. در اواخر وقت روز چهارشنبه به تدریج از میزان بارش از سمت غرب کاسته خواهد شد و فعالیت این سامانه در روز پنج شنبه در شمال کشور، بخشهایی از شمال غرب، بخشهایی از جنوب کشور، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. از روز پنج شنبه تا شنبه به تدریج کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش بینی می شود. طی روز سه شنبه افزایش دما در استانهای حاشیه دریای خزر پیش ببینی می شود. همچنین وزش باد شدید گرم جنوبی برای گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

در روز پنج شنبه کاهش قابل ملاحظه دما برای این مناطق انتظار می رود. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارسی مواج و از بعدازظهر روز چهارشنبه و طی روز پنج شنبه دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

کد خبر 328729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.