مراحل مقدماتی «هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک» بزودی اجرایی می شود

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان اعلام کرد: به زودی مراحل مقدماتی فاز دوم پروژه خدمات شهرسازی الکترونیک، با عنوان«هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک» راه اندازی می شود.

وحید مهدویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک طبق برنامه زمانبندی یکساله، اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در واقع ربات هوشمندی پاسخگوی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به شهروندان خواهد بود که وابستگی مردم به شهرداری را کاهش می دهد.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مردم می توانند۷۰ درصد نیازهای خود در بخش شهرداری را با مراجعه به سایت انجام دهند تا شهرداری به حوزه نظارتی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه به زودی مراحل مقدماتی فاز دوم پروژه خدمات شهرسازی الکترونیک که با استمرار حمایت های مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دست اجراست، با عنوان «هوشمندسازی شهرسازی الکترونیک» راه اندازی و طبق برنامه زمانبندی یکساله، اجرایی می شود، ادامه داد: برنامه نرم افزار در مرحله تست است، برنامه نویسی کامپیوتری آن باقی مانده و تفاهم نامه های مربوطه با بانک ها و شرکت های خدمات رسان که باید انجام شود تا چیزی به نام مراجعه حضوری نداشته باشیم.

مهدویان تاکید کرد: برای عبور از روش های سنتی و حرکت به سمت الکترونیکی شدن نیاز داشتیم بسیاری از اطلاعاتی را که به صورت کاغذها و دست نوشته وجود داشتند و در اختیار عام هم نبودند، کامپیوتری کنیم، از این رو ضوابط شهرسازی از سال ۵۳ تاکنون، کاملاً به صورت فایل های کامپیوتری دراختیار قرار داده شده و قیمت های طبقه بندی (دفترچه هایی که در مناطق وجود داشتند و هرسال ابلاغ می شدند) به صورت فایل های کامپیوتری درآمده است.

وی افزود: در این فرایند نقشه های کاغذی شهر به صورت فایل کامپیوتری و لایه های GIS درآمده اند و نقشه های هوایی شهراصفهان که به صورت کاغذهای یا بودند و باید از طریق آن نقشه ها قطعه مورد نظر را پیدا می کردند، به صورت یکپارچه درآمده اند و فقط کافی است با یک دکمه بر روی سیستم، نقشه فراخوان شود.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان با بیان اینکه از کل معابر شهری اصفهان، تصویربرداری ۳۶۰ درجه انجام شده است، اظهارکرد: دیگر چیزی به نام اطلاعات دستی و کاغذی وجود ندارد، حتی بخشنامه ها نیز به صورت دستی و دفترچه ای نیست و همه با سیستم جا به جا می شوند؛ بدین صورت که هر بخشنامه ای ابلاغ می شود، بلافاصله متن بخشنامه در سیستم به صورت مکانیزه در می آید.

وی از دیگر ویژگی های شهرداری الکترونیک را حذف پرونده های کاغذی، کاهش هزینه های تردد شهری، کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی خواند.

مهدویان با اشاره به اینکه از این پس بازدیدهای مجازی با استفاده از سامانه «شهرنما» انجام و در اختیار مدیران شهری و تمام تصمیم گیرندگان قرار می گیرد تا در کمیته های نظارتی و ماده صد به جای بازدید حضوری از محل ملک، موقعیت پلاک و مجاوران آن را به صورت تصاویر ۳۶۰ درجه تا قبل از حریم خصوصی شهروندان ببیند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ میلیون لایه اطلاعاتی عکس از محدوده شهر اصفهان در تصاویر ۳۶۰ درجه تهیه و بدون هیچ هزینه ای و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شده است.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش پاسخگویی به شهروندان که بدون هیچ رمز عبوری در اختیار عموم شهروندان است، مردم می توانند به سایت esup.isfahan.ir یا «شهرسازی الکترونیک اصفهان» وارد شده، نقشه شهر اصفهان را باز کرده و لایه های فعال بر روی نقشه از جمله لایه طرح تفصیلی، بافت فرسوده، قیمت منطقه بندی، لایه تاریخی و غیره را انتخاب و مشاهده کنند.

کد خبر 328704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.