هر توریست می تواند برای ۲/۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنند

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس آمارهای کارشناسان هر توریست می تواند برای ۲/۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  اصغر برشان در برنامه تلویزیونی «اینجا اصفهان» اظهار کرد: وجود آثار تاریخی متعدد در شهر باعث شده تا اصفهان عنوان نصف جهان را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در شهر آثار تاریخی زیادی وجود دارد که با برطرف کردن موانع و ایجاد زیرساخت های لازم می توان جایگاه های خوبی را برای گردشگران ایجاد کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری بسیار عظیم و جای فعالیت های بسیاری دارد، گفت: برای رونق صنعت توریست زیر ساخت های مورد نیاز آن باید فراهم شود.

برشان با اشاره به اینکه متاسفانه باگذشت چندین سال و شعارهای متمادی که در حوزه جذب توریست داده شده هنوز زیرساخت های لازم برای گردشگران فراهم نشده است، تاکید کرد:  توریست ها در فضای شهر نیاز به فضای بهداشتی دارند اما تاکنون نتوانستیم این نیاز گردشگران را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ آموزشی باید ارتقا یابد و توریست با آغوش باز پذیرفته شوند، گفت: همچنین باید جایگاه اقامتی و امکانات مورد نیاز توریست ها فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: درحال حاضر با امکاناتی که برای توریست ها فراهم شده فقط آنان ۲ روز می توانند در شهر اقامت داشته باشند در صورتی که با استفاده از پتانسیل شهر توریستی می توانند ۴ الی ۵ روز در شهر اقامت داشته باشند.

برشان با تاکید براینکه متاسفانه فقط به آثار تاریخی که در شهر وجود دارد برای توریست بسنده شده در حالی که باید به دیگر نیاز های آنان توجه شود، تاکید کرد: استان اصفهان ظرفیت های دیگری مانند کویر گردی ، اسکی بازی دارد که متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره  به دیگر زیر ساخت هایی که باید برای توریست ها فراهم شود، تاکید کرد: باید زیرساخت های توسعه کارگاهی صنایع دستی فراهم شود چرا که اجرای این مهم باعث جذب توریست و رونق بازار می شود.

برشان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی،  برند صنایع دستی است، اضافه کرد: ۱۹۹ رشته صنایع دستی در شهر اصفهان وجود داد که تعدادی از این صنایع ثبت جهانی شده و این صنایع دستی فاقد آلودگی، پاک و زود بازده است.

وی با بیان اینکه باید زمینه وام های کم بهره به افرادی که در زمینه صنایع دستی فعال هستند فراهم شود، گفت: همچنین باید اساتید در کارگاه و هنرستان ها برای آموزش هنر خود به جوانان و نوجوانان حضور پیدا کنند.

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در قبال کارآفرینان بسیار کوتاهی شده است، گفت: بسیاری از صنایع با پایه گذاری کارآفرینان علی و حسین همدانیان شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در شهر اصفهان از بسیاری جریان ها و اتفاقات تندیس ساخته می شود اما تندیس این کارآفرینان ساخته نشده است، گفت: از همین رو باید تندیس این کارآفرینان شهر نیز ساخته شود.

برشان با بیان اینکه باید در شهر اصفهان برای جذب توریست موزه صنایع دستی و موزه نساجی احداث شود، خاطرنشان کرد: روزی اصفهان در صنایع نساجی حرف اول را می زده اما اکنون این صنایع مهم به فراموشی سپرده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه توریست اشتغال آفرین است و باید بتوانیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کنیم، افزود: بر اساس آمارهای کارشناسان هر توریست می تواند برای ۲/۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین راهکارها برای رونق کسب کار توسعه صنعت توریست، بازاریابی برای صنایع دستی است.

برشان در ادامه گفت: خوشبختانه قدم های خوبی برای توسعه گردشگری برداشته ایم اما  از امکاناتی که باید استفاده می کردیم استفاده نشده و دیگر نباید فرصت ها را از دست بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید دولتمردان مانند سایر کشورهای پیشرفته تسهیلات و امکانات ارزانی را برای توریست ها ایجاد کنند، اظهار کرد: همچنین سازمان میراث فرهنگی وگردشگری باید بیش از حال فعال شود و دولت نیز بودجه مناسبی به این سازمان  اختصاص دهد تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری علاوه بر حفظ آثار تاریخی زیرساختهای لازم را برای گردشگران ایجاد کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توریست سلامت ادامه داد: یکی از اهداف احداث شهرک سلامت جذب توریست سلامت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه برخی از آمارها مانند نزاع ، طلاق و غیره زیبنده شهر اصفهان نیست، عنوان کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی و با ارتقا فرهنگ شهروندی می توانیم این آمار را کاهش دهیم .

برشان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در اصفهان افراد بسیاری بخصوص بانوان به افسردگی مبتلا هستند، تاکید کرد: ۱.۸جمعیت سالخوردگان را بازنشستگان کشوری، لشکری و سازمان تامین اجتماعی تشکیل می دهند و آنان بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.

وی امکانات شهر آنگونه که باید برای این افراد مهیا نشده است، اظهار کرد: باید امکانات و فضاهای شهری مناسبی برای بازنشستگان و سالخوردگان ایجاد شود .

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان با بسیاری از شهرها خواهر خوانده است، عنوان کرد: خوشبختانه با بیشتر شهرهای جهان خواهر خواندگی داریم اما نتوانسته ایم از پتانسیل شهرهای خواهر خوانده به خوبی استفاده کنیم.

کد خبر 328686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.