بدهی ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/طرح تحول سلامت جیب پزشکان را پر کرد

مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: متاسفانه طرح تحول سلامت جیب پزشکان را پر و تعرفه آنها را ۵ برابر کرد و در نهایت بار سنگینی به تامین اجتماعی تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا ابراهیم فتحیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار، اظهار داشت: بیش از دو دهه از تصویب قانون کار در سال ۶۹ می گذرد و اکنون می طلبد مسئولان نسبت به تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تمام دولت ها در این سال ها با وضع برخی قوانین و آیین نامه ها قانون کار را دور زدند.

مدیرداخلی خانه کارگر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه کارگری خواهان اصلاح قانون کار است، تصریح کرد: قانون کار باید در راستای حمایت از نیروی کار و نه دولت و یا کارفرما اصلاح شود.

وی افزود: زمانی که قانون کار تصویب شد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مشکلاتی همچون افزایش نرخ ارز، رکود، واردات بی رویه و ... درگیر نبودند اما اکنون که شاهد این مشکلات هستیم کارفرمایان معضلات را گردن قانون کار می اندازند در حالیکه این چنین نیست.

تشدید مشکلات تامین اجتماعی با اجرای طرح تحول سلامت

فتحیان با بیان اینکه باوجود بهبود عملکرد سازمان تامین اجتماعی متاسفانه هنوز در بخش درمان با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، گفت: متاسفانه بیشتر مشکلات ما به عملکرد ضعیف وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت برمی گردد.

وی با اشاره به مشکلات بسیار صندوق های بیمه گر، بیان داشت: متاسفانه در طرح تحول سلامت وزیر بهداشت می خواهد سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه این وزارتخانه شود در حالیکه در صورت این اتفاق ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

به گفته مدیرداخلی خانه کارگر اصفهان، مشکلات درمان و عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله مهمترین مشکل امروز جامعه کارگری است.

حاکمیت دولت در تامین اجتماعی بیشتر از سهم آن است

مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه در سازمان بین المللی کار تمرکز بر بحث سه جانبه گرایی است، گفت: در کشور ما در حرف این موضوع را پذیرفته اند اما در عمل در بخش کار و تعیین دستمزدها و ... تنها خواسته های دولت و کارفرمایان مورد قبول است.

علی یزدانی با اشاره به اینکه در بحث بیمه، کارفرما ۲۰ درصد و دولت ۳ درصد سهم را در سازمان تامین اجتماعی دارد، تاکید کرد: با این وجود دولت فراتر از سهم خود در سازمان تامین اجتماعی و تصمیمات آن حاکمیت دارد اما به تعهدات خود عمل نمی کند.

به گفته مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان، در حال حاضر دولت بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

طرح تحول سلامت تعرفه پزشکان را ۵ برابر کرد

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی، سازمانی غیردولتی است اما متاسفانه دولت در آن دخالت می کند، تصریح کرد: این دخالت ها به نحوی است که حق کارگران را ضایع می کند.

یزدانی در خصوص طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه در این طرح تنها جیب پزشکان پر و تعرفه آنها ۵ برابر شد.

وی پیرامون دستمزد کارگران، اظهار داشت: در حالیکه بنابر اعلام بانک مرکزی خط فقر بالای ۲ میلیون تومان است اما دولت حقوق جامعه کارگری را یک سوم این رقم تعیین می کند.

قراردادهای موقت از یک سال به ۲۰ روز کاهش یافت

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان نیز در این نشست، با انتقاد بر اینکه کارفرما به یک ابزار در محیط کاری تبدیل شده است، اظهار داشت: متاسفانه امروز کارگران ما در بحث درمان وضعیت بدی دارند.

وی در خصوص قراردادهای موقت، اظهار داشت: پیش از این قراردادهای موقت بین ۶ ماه تا یکسال بود در حالیکه اکنون کارگران را بدون هیچ قرارداد و بیمه ای به کار می گیرند و بعد از ۲۰ روز تا یک ماه اخراج می کنند.

وی با انتقاد بر اینکه اوج مشکلات جامعه کارگری در دولت یازدهم و دوازدهم بوده در حالیکه انتظار بهبود شرایط می رفت،  تصریح کرد: امروز نگرانی جامعه کارگری موضوع صندوق تامین اجتماعی است که در بدترین شرایط قرار دارد.

تامین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از راه فروش املاک این سازمان

وی تاکید کرد: در ماه های آینده سازمان تامین اجتماعی تنها با فروش املاک خود توان پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود را خواهد داشت.

محمد علی آزاد نائب رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست، گفت: متاسفانه قراردادهای سفید امضا امروز به معضلی بزرگ برای جامعه کارگری تبدیل شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: قانون کار با قراردادهای موقت خود نسل جامعه کارگری و تشکل های کارگری را از بین خواهد برد.

فتح الله شاهزمانی در خصوص اصلاح قانون کار، گفت: ما مخالف اصلاح قانون کار نیستیم اما این اصلاحات نباید دو جانبه گرایانه و به نفع دولت و کارفرما باشد بلکه حق کارگر باید دیده شود.

کد خبر 328660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.