انسداد ۵۶۲ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به پر و مسدود شدن ۵۶۲ حلقه چاه غیر مجاز در استان از ابتدای امسال، گفت: میزان آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد این چاه‌های غیر مجاز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب است.

به‌ گزارش خبرگزاری ایمنا مسعود میرمحمدصادقی در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، اظهار داشت: به‌ منظور حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود همچنین ۲۶۶۲ مورد اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری کشاورزی تاکنون در استان اصفهان انجام شده است.

وی با اعلام خبر پر و مسدود شدن ۵۶۲ حلقه چاه غیر مجاز در استان از ابتدای امسال، گفت: میزان آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد این چاه‌های غیر مجاز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تعداد کنتورهای فهام و حجمی نصب شده در استان را در سال ۹۶ به ترتیب، ۵۰۰۰ و ۳۰۷ دستگاه اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن سامانه ساماب ۳۰۰۰ درخواست مجوز در این سامانه ثبت شده است و تا به امروز یک هزار و ۳۱۴ پروانه از طریق سامانه ساماب استان اصفهان صادر شده است.

به گزارش ایمنا در استان اصفهان بیش از ۱۲ هزار چاه غیر مجاز وجود دارد که به گفته استاندار سابق اصفهان با جدیت به دنبال مسدود کردن این چاه‌ها هستیم. همچنین اولویت اول ما در بحث مسدود کردن چاه‌ها آن دسته از چاه‌هایی است که در بستر رودخانه زاینده‌رود است.

زرگرپور اعلام کرده بود که پس از شناسایی و مسدود کردن چاه‌های بستر رودخانه دیگر چاه‌های غیر مجاز در دستور کار قرار می‌گیرد البته بهتر است که مالکان قبل از ورود مسئولان نسبت به مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام کنند.

گفتنی است؛ در سال گذشته بیش از دو هزار چاه در استان اصفهان مسدود شده است.

کد خبر 328652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.