ممنوعیت ورود خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو به مرکز شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: از ۴ آذرماه ورود خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو به مرکز شهر ممنوع می شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی با بیان این مطلب اظهارکرد: در حال حاضر ۳۵ دوربین در ۲۵ معبر در محدوده طرح زوج و فرد در محدوده خیابان های مسجدسید، عبدالرزاق، هاتف، نشاط، چهارباغ خواجو، کمال اسماعیل، مطهری، دکتر بهشتی و کاشانی قادرند پلاک خودروهایی که بدون مجوز و یا خارج از روز تعیین شده در آن محدوده تردد می‌کنند را ثبت و جریمه برای این خودروها به صورت نرم افزاری اعمال شود. 

وی با اشاره به اجرای جدی تر (LEZ) در محدوده طرح زوج و فرد خاطر نشان کرد: طرح (LEZ) یا منطقه کم انتشار آلاینده ها همان طرحی است که با هدف بهبود کیفیت هوا، خودروهای با آلایندگی بالا و غیر استاندارد از تردد در این مناطق منع و دسترسی وسایل نقلیه به این محدوده براساس میزان انتشار آلایندگی شان انجام می شود.

معاون حمل و نقل شهرداری با بیان اینکه خوشبختانه اطلاعات معاینه فنی کلانشهر اصفهان به سیستم یکپارچه سیمفا متصل شده است، اظهار کرد: خوشبختانه زیرساخت ها و شرایط اجرایی این طرح با هماهنگی های ایجاد شده فراهم آمده و مراحل آزمایشی طرح پشت سر گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین شهر در اجرای این طرح است ادامه داد: از تاریخ ۴ آذرماه، پلاک کلیه خودروهایی که وارد محدوده می‌شوند، توسط دوربین خوانده و اطلاعات آن به سرور سیمفا ارسال و در صورتی که خودرو معاینه فنی نداشته باشد، اعمال قانون توسط پلیس انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پایان تاکید کرد: لازم است رانندگانی که قصد تردد در محدوده را دارند هر چه سریعتر نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند چرا که هر بار اعمال قانون، جریمه ۵۰۰ هزار ریالی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 328647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.