استقرار دومین تیم حمایت روانی اصفهان در مناطق زلزله‌زده از چهارشنبه

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از اعزام دومین تیم حمایت روانی به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: این تیم‌ تا زمانی که نیاز به حضور آن‌ها در منطقه وجود داشته باشد در استان‌های آسیب‌دیده حضور خواهند داشت.

 محسن مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از اعزام دومین تیم حمایت روانی(سحر) به مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: تیم‌های حمایت روانی ۴۰ نفره، متشکل از افراد آموزش‌دیده در زمینهٔ فرهنگی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی برای بازسازی روحی بازماندگان و مردم آسیب‌دیده و کاستن از آلام آن‌ها به منطقه اعزام می‌شوند که دومین گروه از استان اصفهان از چهارشنبه هفته جاری در منطقه مستقرشده و جایگزین تیم قبلی می‌شوند.

وی افزود: این تیم با انواع فعالیت‌ها از بازی و آموزش نقاشی تا تهیه اسباب‌بازی در حد امکان برای شادی کودکان، بازگشت روحیه شادابی و نشاط به منطقه و کاستن از مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: تیم‌ها حمایت روانی تا زمانی که طبق نظر گروه‌های ارزیاب نیاز به حضور آن‌ها در منطقه وجود داشته باشد در استان‌های آسیب‌دیده حضور خواهند داشت.

شایعات روحیه و اعتماد مردم را تضعیف می‌کند

مؤمنی در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره آماده نبودن نیروهای هلال‌احمر گفت: برای قضاوت درباره فعالیت نیروهای هلال‌احمر باید فضای منطقه، شرایط کاری و امدادرسانی‌ها را از نزدیک مشاهده کرد، اخبار نادرست و قضاوت‌های غیرمنصفانه فضای مجازی نتیجه‌ای جز کاهش روحیه مردم و نیروهای امدادی، داوطلبین و بی‌اعتمادی به آن‌ها ندارد و بهانه‌ای به دست کسانی می‌دهد  که می‌خواهند مسائل را وارونه جلوه دهند.

وی افزود: نیروهای امدادی که بخش زیادی از آن‌ها را مردم داوطلب تشکیل می‌دهند در شرایط سخت به یاری مردم شتافته‌اند، آن‌ها جای خواب و غذا برای مردم فراهم می‌کنند درحالی‌که خودشان از غذا و خواب محروم هستند از طرفی باید توجه داشت که زلزله‌ای باقدرت ۷.۳ ریشتر بحران واقعی ایجاد و تمام زیر ساخت‌های یک شهر را نابود می‌کند، نباید شرایط افراد در مناطق زلزله‌زده را با شرایط آرام زندگی در شهرها مقایسه کرد، زلزله‌ای با این قدرت بحرانی ایجاد می‌کند که پاسخگویی به نیازهای مردم در آن نیازمند وقت، برنامه‌ریزی و تلاش زیاد است، بنابراین اخبار کذب و قضاوت‌های شخصی و سلیقه‌ای تنها روحیه و اعتماد مردم را تضعیف می‌کند.

کد خبر 328640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.