سعد حریری از فرانسه به مصر می رود

سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، گفته است که از فرانسه به مصر سفر خواهد کرد تا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور، دیدار کند.

به گزارش ایمنا به نقل از بی بی سی. حریری یکشنبه (19 نوامبر/ 28 آبان) در شبکه توییتر اعلام کرد که روز سه شنبه این هفته برای دیدار با «دوست»خود عبدالفتاح سیسی در مصر خواهد بود. سعد حریری که هم اکنون در فرانسه بسر می برد پیشتر گفته بود که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت برمی گردد. 

 حریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ضمن انتقاد از حکومت ایران و گروه حزب الله لبنان، استعفا داد؛ میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، که از متحدان حزب الله به شمار می‌رود، هنوز استعفای آقای حریری را نپذیرفته است.میشل عون مقامات سعودی را متهم کرده است که آقای حریری را بازداشت کرده و تحت فشار قرار داده اند، اتهامی که سعد حریری و عربستان سعودی آن را رد کرده‌اند. هم زمان، رایزنی‌های‌ فرانسه برای حل بحران لبنان ادامه دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه (19 نوامبر/ 28 آبان) تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، درباره اوضاع لبنان گفتگو کرد و او را در جریان اقدامات خود قرار داد. دفتر نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که نتانیاهو در این تماس درباره «تلاش ایران برای ایجاد پایگاه‌های نظامی در سوریه و فعالیت‌هایش در منطقه» با امانوئل مکرون صحبت کرده است. 

کاخ الیزه می‌گوید که رئیس جمهوری فرانسه با عبدالفتاح سیسی، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز گفتگوهایی داشته است. مکرون پیشتر با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هم تلفنی گفتگو کرد. بنا بر بیانیه کاخ سفید، دو طرف درباره مقابله با «فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات کننده» ایران و حزب الله لبنان اتفاق نظر دارند!

کد خبر 328619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.