وجود ۹۳ هکتار بافت فرسوده در مناطق حاشیه‌نشین کرج

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از وجود ۹۳ هکتار بافت فرسوده در مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر کرج خبر داد.

به گزارش ایمنا، تقی رضایی با تشریح وضعیت بافت‌های فرسوده در استان به‌ویژه کلان‌شهر کرج، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهری محسوب می‌شوند که مسائل پیچیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بابیان اینکه این مناطق به سبب عدم تطابق بازندگی شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیرساختی عدیده‌ای هستند، افزود: شکل‌گیری برخی از محلات و مناطق شهرهای بزرگ به دلایل متعدد به‌نوعی است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به‌ویژه در کلان‌شهرها تفاوت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ادامه از بین رفتن کارکرد شهری این دسته از مناطق را یکی از مشکلات حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۷۸۵ هکتار بافت فرسوده در کرج شناسایی‌شده است.

رضایی با اعلام اینکه از مجموع مساحت بافت‌های فرسوده میزان ۹۳ هکتار به مناطق حاشیه‌نشین در کرج اختصاص دارد، گفت: درمجموع حدود هزار و ۳۷۶ هکتار بافت ناکارآمد در کرج وجود دارد که شناسایی‌شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده کرج را ازجمله مشکلات این نقاط برشمرد و تأکید کرد: بناهای موجود در بافت‌های فرسوده از استحکام کافی و مناسبی برخوردار نیستند.

منبع: مهر

کد خبر 328563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.