احداث سومین میدان شهری به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) گفت: آزاد سازی و احداث سومین میدان بزرگ شهری در مجاورت حرم زینبیه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) نگینی در شهر اصفهان است که سالهاست دوستداران اهل بیت (ع) و به خصوص اهالی اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام کرده اند.  

از همین رو این مکان ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی که منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب است را دارد از سویی دیگر حرم حضرت زینب(س) در منطقه ۱۴ می تواند محرک توسعه و پاسخی مناسب در جهت تعدیل و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محروم ترین منطقه شهری اصفهان باشد.   

در همین راستا طرح توسعه حرم زینبیه و ساماندهی خیابان های اطراف حرم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت.

مدیر طرح ساماندهی حرم حضرت زینب در این باره اظهار کرد: طرح توسعه کالبدی حرم حضرت زینب (س) از سال ۹۰  با همکاری مدیریت آستانه مقدس حرم حضرت زینب(س) و شهرداری اصفهان آغاز شد.

مهرداد کیهان فر با بیان اینکه طرح توسعه حرم زینبیه ۳۴  هکتار است که ۳۰ هکتار آن میدان شهری و ۴ هکتار محل امامزاده و حوزه زیارتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰ هکتار یادشده که جزء معابر شهری است، شهرداری ورود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در کمیسیون ماده ۵ نیز طرح توسعه حرم با احداث میدان شهری در کنار زیارتگاه با رویکرد باز آفرینی شهری و ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان برای تامین کمبود برخی از سرانه ها در منطقه ۱۴ شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

 مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) با اشاره به اینکه زیربنای حوزه زیارتی ۸۰ هزار مترمربع است که برای بیش از  ۱۴هزار متر آن در قالب فاز یک توسط شهرداری منطقه ۱۴ پروانه صادر شده است، اظهارکرد: برای اجرای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای هزینه احداث فازهای یک، ۲ و نظارت فاز ۳؛ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز اول طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) ۴ سال آینده تکمیل می شود.

کیهان فر با بیان اینکه آزادسازی این طرح در دست انجام است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از حوزه زیارتی آزادسازی و به میزان ۳۲هزار مترمربع محصور شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل آزادسازی حوزه زیارتی باید شهرداری منطقه ۱۴ محور شرقی این حوزه حدفاصل میدان شهری را به مدیریت حرم واگذار کند تا آزاد سازی پروژه تکمیل شود، گفت:‌ همچنین باید محور شمالی حوزه زیارتی و تاسیسات شهری توسط شهرداری منطقه برای توسعه بقعه جمع آوری شود از همین رو جلساتی با شهرداری، مدیریت حرم حضرت زینب(س) و اوقاف شهرستان درحال برگزاری است.

مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب با بیان اینکه سازه بتنی مناره و احداث بقعه حرم تکمیل شده است، اظهارکرد: احداث گنبد حرم حضرت زینب (س) تاکنون ۴۰درصد پیشرفت داشته و تا دی ماه سالجاری تکمیل می شود.

کیهان فر با اشاره به زیربنای پروژه های خدماتی در حوزه شهری، افزود: پروژه های خدماتی در حوزه شهری شامل کاربری هایی همچون هتل ۵ ستاره، هتل ۳ ستاره، زائرسرا، آموزشی و خدماتی و مجموعه اداری،  تجاری و پارکینگ برای تامین بخشی از کمبود های منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احداث میدان شهری در شمال شهر اصفهان به عنوان سومین فضای بزرگ شهری بعد از میدان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: احداث این میدان شهری در مجاورت حرم حضرت زینب(س) محرک توسعه ای برای منطقه ۱۴ که از مناطق کمتر توسعه یافته شهر اصفهان است، محسوب می شود.

کیهان فر اظهارکرد: عملیات اجرایی این میدان در دست اجراست و تاکنون نیز ۳۵ درصد از اراضی واقع در میدان شهری آزاد و محور ۴۵ متری جنوب به طول ۵۰۰ متر و زیربنای۱۸ هزارمتر مربع ساخته شده است.

مدیرطرح توسعه حرم حضرت زینب تاکید کرد:  آزاد سازی و عملیات اجرایی این پروژه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی به احداث ایستگاه قطار شهری در مجاورت حرم اشاره و اظهارکرد: ایستگاه های قطار شهری حرم حضرت زینب(س) در همجوار حوزه زیارتی مکان یابی شده و اکنون نیز در دست اجراست.

کد خبر 328527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.