همایش بازنگری در تاریخ‌گذاری دو قسمت از مسجد جامع اصفهان

همایش «بازنگری در تاریخ‌گذاری دوقسمت از مسجدجامع اصفهان» در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، این نشست ازسوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، وابسته با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با حضور «عبدالله قوچانی» در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می شود.

«عبدالله قوچانی» استاد سکه شناسی و پژوهشگر تاریخ هنور و معماری اسلامی است که از پدر و مادری اریانی در شهر بغداد متولد شد و تحصیلاتش در مقطع کارشناسی را در عراق به پایان رساند و هم زمان با روی کار آمدن صدام در عراق، پدرش به ایران بازگشت، امّا عبدالله به بهانۀ تحصیل به همراه بقیۀ خانواده در عراق ماند و همین امر موجب تسلّط بیشتر وی به زبان عربی نسبت به زبان فارسی شد.

قوچانی سال ۱۳۵۱ برای اوّلین بار به ایران آمد و بعد از بازگشت به ایران و گذراندن دورۀ سربازی، در سال ۱۳۵۵ به عنوان دبیر زبان عربی استخدام و در شهرستان تربت جام مشغول کار می شود، اما به علّت دوری از خانواده که آن زمان در تهران بودند از آموزش و پرورش استعفا داده، به تهران بازگشت. وی پس از بازگشت به تهران در مرکز باستان شناسی استخدام شد و در سال ۵۶ به پیشنهاد رئیس وقت مرکز باستان شناسی و به دلیل تسلطش به زبان عربی، به مطالعۀ بر روی خط و کتیبه خوانی پرداخت.

«بازنگری در تاریخ‌گذاری دو قسمت از مسجد جامع اصفهان» پنج شنبه ۹ آذرماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ساختمان توحیدخانۀ دانشگاه هنر اصفهان، واقع در خیابان استانداری برگزار می شود.

کد خبر 328482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.