خادمان مواکب در رقابت عاشقانه نوکری به زائران

لنجان_رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان گفت: در موکب الشهدابیش از ۲۰ هزار نفر از زائران را از هر شهر و دیار اسکان دادیم و از سوی دیگر با برپایی آشپزخانه میزبان بیش از ۵۵ هزار زائر حسینی در قالب سه وعده غذایی بودیم و در نانوایی صحرایی نیز بالغ بر ۳۰ هزار قرص نان پخت و به زائران ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان، رجبعلی رحیمی در گردهمایی بزرگ خادمان موکب الشهدا و زائران اربعین حسینی شهرستان لنجان، اظهار کرد: حرکت عظیم اربعین ضمن اینکه ریشه تاریخی دارد بعد از فروپاشی رژیم صدام چهره جدیدی از حضرت سید الشهداء به دنیا نشان داد از سوی دیگر پیاده روی اربعین از نظر فرهنگی باعث می شود که دنیای غرب بیش از پیش  به تاثیر فرهنگ اهل بیت (ع)   بر ساماندهی جامعه و انسجام آن پی ببرد.

وی افزود: دنیای غرب در خیال پوچ خود، خود را به عنوان تمدن مسلط جهانی تصور می کند، اما وقتی حرکت عظیم اربعین را با حضور میلیون ها دلداده امام حسین (ع) که پیاده به کربلا می روند را مشاهده کردند به شدت احساس حقارت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان تصریح کرد: از طرفی دنیای غرب تلاش می کند واقعه و کنگره عظیم اربعین را با محدودیت های رسانه ای کم اهمیت جلوه دهد ولی نمی دانند که اولا هر سال ابعاد آن بیشتر می شود و از سوی دیگر نمی شود ابعاد این حرکت عظیم را محدود کرد چراکه اربعین خود به عنوان یک رسانه عمل می کند.

وی ادامه داد: اربعین امسال نیز با شکوه وعظمت خود دشمن را مات و مبهوت خود ‌کرد و پیاده‌روی اربعین اقتدار، وحدت ناگسستنی و شور و شعور وصف ناشدنی شیعیان جهان را به رخ جهانیان کشید که این خود نکته ای مهم و قابل توجه است.

رحیمی با اشاره به آغاز بکار ستاد اربعین شهرستان لنجان در تیرماه سال جاری، اضافه کرد: با عنایت به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی (ع) تصمیم بر آن شد جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به این عزیزان به‌ویژه زائرین شهرستان لنجان، مجموعه‌ای تحت عنوان موکب الشهداء شهرستان لنجان در مسیر نجف-کربلا، ایجاد شود.

وی عنوان کرد: از این رو موکب الشهداء شهرستان لنجان با همکاری فعالان فرهنگی و حمایت مردم عزیز شهرستان لنجان اربعین امسال و باهدف تأمین بخشی از نیازهای زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی اربعین و استقبال از زائران در کشور عراق و در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا راه اندازی و مشغول به خدمت‌رسانی به این عزیزان شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان با اشاره به جمع آوری بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال نذورات مردمی، بیان کرد: پس از انجام چندماه کار زیر بنائی و تبلیغاتی نذورات، کمک های مردمی و نهادهای دولتی مجموعه ای از اقلام و تجهیزات را در قالب ۱۶ کامیون و تریلر فراهم کرد تا بتوانیم آنها را به کشور عراق منتقل و مقدمات برپایی موکب الشهدای لنجان برای پذیرایی از زائران حسینی فراهم کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان لنجان بیان کرد : با تلاشهای صورت گرفته در عمود ۷۸۵، فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع  برای اسکان خواهران و برادران به صورت جداگانه فراهم شد که بیش از ۲۰ هزار نفر از زائران را از هر شهر و دیار اسکان دادیم و از سوی دیگر با برپایی آشپزخانه میزبان بیش از ۵۵ هزار زائر حسینی در قالب سه وعده غذایی بودیم و در نانوایی صحرایی نیز بالغ بر ۳۰ هزار قرص نان پخت و به زائران ارائه شد.

وی یادآور شد:  با توجه به اهمیت سلامت زائران اباعبدالله الحسین(ع) تلاش شد در موکب الشهداء شهرستان لنجان خدمات حوزه بهداشت، امداد و درمان نیز در موکب الشهدای شهرستان لنجان به زائران ارائه شود از این رو تیم پزشکی مجرب در ایستگاهی با عنوان بهداشت و درمان بصورت شبانه روز خدمات بهداشتی و درمانی را در اختیار زائران حسینی قرار دادند و به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر خدمت رسانی شد و افتخار شهرستان لنجان آن است که توانستند در چند حوزه به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی کنند.

رحیمی خاطرنشان کرد:در موکب الشهدا شهرستان لنجان بالغ بر ۷۰ هزار زائر مورد پذیرایی چای و دمنوش قرار گرفتند، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات دوزندگی و کفاشی بهره مند شدند از سوی دیگر ۶ هزار بسته فرهنگی در بین زائران توزیع شد و۳۰ هزار زائر با ملیت های مختلف از امکانات اینترنت که در موکب الشهدا شهرستان لنجان مهیا شده بود نیز مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

وی اذعان کرد: آحاد مؤمنین و محبین خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان لنجان در خصوص برپایی موکب الشهداء لنجان مشارکت همه‌جانبه داشتند تا به‌نوبه خود در این حماسه تاریخ‌ساز که موجب اقتدار تشیع در جهان می‌شود سهیم شوند و این مسئله باعث افتخار ماست که توانستیم گامی کوچک در برپایی هرچه با شکوهتر این حرکت بزرگ فرهنگی داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام قاسم باقریان امام جمعه زرین شهر گفت: جایگاه اربعین امام حسین علیه السلام از قدیم الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی ‌وفاداران به آن حضرت شناخته شده بوده است، اهمیت اربعین حسینی به خاطر آن است که در این روز، یاد شهادت امام حسین (ع) زنده شد و پرچم پیام شهادت کربلا در این روز برافراشته شد.

وی افزود: اگر اربعین نبود بنی امیه موفق می‌شدند یاد حسین علیه السلام و رشادت‌های اهل‌بیت علیهم السلام و یارانش را از خاطره نسل بشر آن روز و اعصار بعد محو کنند و با توجه به اهمیت یاد شده، حفاظت از این رویداد عظیم وظیفه همگانی و حفظ جایگاه آن در مقابله با انحراف‌ها و آسیب‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: از این‌رو پیاده‌روی اربعین حسینی علیه السلام از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدانشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و هر سال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود و امسال نیز شاهد افزایش و استقبال بی نظیر از این همایش عظیم بودیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی و ایادی آن بدانند که کشورهای مسلمان همواره مانند دوست و برادر پشت یکدیگر ایستاده‌اند تا در اتحاد و انسجام آنان خللی ایجاد نشود.

باقریان اضافه کرد: به لطف خدا موکب الشهدا شهرستان لنجان در ایام اربعین خدمات بسیار خوبی را به زائران حسین بی علی (ع)  ارائه داد که از همه ی شما مردم خیر و خادمان موکب تشکر و قدردانی می کنیم، این خدمات  و موکب  به همت همه مردم  مومن وانقلابی شهرستان تحقق یافت واین نذورات شما مردم در کنار بستری که ادارت دولتی  در شهرستان فراهم کردند  موفقیت خوبی را در این مسیر محقق کرد.

وی عنوان کرد: این پتانسیل خوب که در موکب الشهدا شهرستان لنجان به وجود آمد باید حفظ شود چرا که می تواند کمک حال بسیار خوبی در برنامه ها و حوادث باشد لذا باید مکانی در شهر به این امر اختصاص یابد تا وسایل تهیه شده حفظ و نگهداری  و مدیریت  شود.

در ادامه میثم محمدی شهردار زرین شهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره‌ جایگاه ویژه‌ زیارت اربعین فرموده‌اند «شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است» و شاهدیم در سال‌های اخیر استقبال از سنت پیاده‌روی اربعین بسیار بیشتر از گذشته بوده است.

وی افزود: زیارت کربلای معلی در همه‌ اوقات جزء بافضیلت‌ترین اعمال به حساب می‌آید و کمتر می‌توان عبادتی را بافضیلت‌تر از آن تصور کرد، اما وقتی زمان خاصی برای زیارت به‌عنوان علامت مؤمن اعلام می‌شود، معلوم است که عنایت خاصی نسبت به آن وجود داشته است و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) ائمه‌ (ع) از اول نقشه کشیده بودند که امروز چنین آثار باعظمتی بر عزاداری‌ها مترتب شود.

شهردار زرین شهر با اشاره به اینکه حماسه‌ عاشورا نقطه‌ ثقل اسلام ناب است و به تعبیر حضرت امام، پاسداشت یاد عاشورا بود که موجب انقلاب ما شد، تصریح کرد: فضیلت اربعین حسینی به حدی است که ‌بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا و عاشورا روز به روز جریان حسینی پررنگتر و جریان یزیدی نابود می شود و طبیعی است که دلدادگان امام حسین پس از چهل روز عزاداری، به اوج اشتیاق برای زیارت اباعبدالله‌الحسین ‌ع(ع) برسند و علاقه‌مند باشند مزد خود را با حضور در کربلای معلی دریافت کنند یا با حضور در کربلای حسینی، وفاداری خود را به راه امام حسین ‌علیه‌السلام به جهانیان نشان بدهند.

وی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) برای آزادگی بود و امروز پیروان امام حسین (ع) راه آن امام همام را بصیرت بالا ادامه می دهند و امسال نیز با توجه به اوضاع فعلی منطقه، زائران اباعبدالله الحسین(ع) با حضور خود در همایش عظیم پیاده روی اربعین، بار دیگر دشمن را ناامید کردند.

محمدی با اشاره به اینکه گرامی‌داشت اربعین سالار شهیدان در میان شیعیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: وقتی میعادگاه اربعین، اوج تجلی پاسداشت حماسه‌ حسینی باشد، اوج تجلی بیرق اسلام ناب هم خواهد بود لذا خدمات مواکب در اربعین حسینی کاری بزرگ بوده و اقدامات انجام شده در این حوزه بی ‌نظیر و نمونه بود.

وی با اشاره به تلاش های بی نظیر موکب الشهدا شهرستان لنجان عنوان کرد: امسال به لطف حضرت حق حرکت بسیار خوبی برای قوت بخشیدن و خدمت کردن به زوار ابا عبدالله الحسین از سوی مردم و ستاد اربعین شهرستان لنجان صورت گرفت و این افراد بدون هیچ انتظاری خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را با اشتیاق و خالصانه انجام دادند.

شهردار زرین شهر در پایان گفت: آن‌چیزی که در این همایش عظیم جهان‌اسلام خودنمایی ‌کرد همین برپایی موکب‌ها و حضور فعال مردم و خادمان اباعبدالله از شهرستان لنجان است چراکه آنان نیز دوشادوش دیگر مواکب ساعت‌ها تلاش کردند خستگی راهپیمایی را به جان زائران امام حسین(ع) بزدایند.

کد خبر 328466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.