تبیین آثار وقف، مروج وقف در جامعه است

سمیرم- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: تبیین آثار وقف در زمینه های مختلف جامعه سبب ترویج وقف خواهد بود.

امیر ارسلان جباری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم از اهمیت وقف و فرصت مناسب هفته وقف برای ترویج این سنت حسنه سخن گفت و اظهار داشت: متولی اصلی موقوفات و مساجد و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی از وجود ۱۶ بقاع متبرکه امامزادگان در شهرستان سمیرم خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹ بقعه متبرکه شهرستان درآمدزا بوده و هفت بقعه متبرکه دیگر با توجه به نبود بودجه دولتی نیازمند حضور خیران و واقفان شهرستان است.

جباری امامزاده ابراهیم را امامزاده شاخص شهرستان سمیرم عنوان کرد و با اشاره به ساخت زائر سرا، آشپزخانه نذورات و غرفه های فرهنگی افزود: این امامزاده به عنوان نگین شهر بوده و نیازمند مساعدت مسئولان و شهروندان در راستای آزاد سازی و عملیات عمرانی است.

وی گفت: برای پویایی وقف نیاز به فعالیت و کار بیشتر مسئولان فرهنگی و مذهبی بوده تا مردم با آشنایی با اثرات موقوفات در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سلامت و دیگر زمینه هرچه بیشتر از گذشته به این امر توجه داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم از آمادگی برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی در امامزاده شاخص سمیرم، امامزاده ابراهیم خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با حضور اقشار مختلف مردم متدین شهرستان سمیرم هر چه زودتر بتوانیم فعالیت های عمرانی در خور این مکان انجام شود.

وی با اشاره به ۸۶ موقوفه در شهرستان سمیرم اذعان کرد: با توجه به کشاورزی بودن اکثر موقوفات امروز تنها ۱۰ موقوفه شهرستان درآمدزا است.

جباری از یکصد و ۳۸ مسجد و ۳۸ باب حسینیه در شهرستان خبر داد و افزود: پویایی و فعال بودن این مکان های مذهبی نیازمند حضور خیران و واقفان است.

کد خبر 328459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.