صدور مجوز سرمایه‌گذاری در اصفهان بیش از ۱۵ روز نشود/برخورد با دستگاه‎‎‌های متولی

استاندار اصفهان گفت: روند صدور مجوز سرمایه گذاری در استان اصفهان نباید بیش از ۱۵ روز طول بکشد در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهرعلیزاده در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهارداشت: آمادگی مردم برای کار، فرهیختگی مردم و دارا بودن دانشگاه ها، شهرک علمی و تحقیقاتی، فرهنگ و تدین مردم استان و اماکن تاریخی ارزشمند از ظرفیت های استان اصفهان است که از ابعاد مختلف، این استان را شایسته رشد و توسعه قرار داده است.

استاندار اصفهان افزود: اصفهان علیرغم این قابلیت ها در برخی از شاخص ها عقب است و بالا بودن ۲درصد آمار بیکاری نسبت به متوسط کشور نشان می دهد که باید از این پتانسیل ها در عمل استفاده مطلوب تری کرد.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان در بخش های مختلف، افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته همچنان هوای آلوده یکی از مشکلات مردم استان است که نیازمند توجه جدی است.

مهرعلیزاده به موضوع آب اشاره کرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از مشکلات این حوزه مربوط به خشکسالی است و اصفهان در منطقه خشک کشور واقع شده است و میزان بارش در ۴۶ سال گذشته از یک روند منفی برخوردار بوده و سال به سال کاهش داشته است.

وی افزود: بخش دیگری از مشکلات بخش آب به چگونگی مدیریت آب در مصارف کشاورزی، خانگی، صنعت و ... باز می گردد که در کنار رشد جمعیت مشکلاتی را ایجاد نموده است که می توانستیم با مدیریت درست و صرفه جویی در مصرف آب از بروز این مشکل جلوگیری کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه روحیه همکاری جهت رفع مشکلات در بین مردم بالاست، افزود: با این وجود زمانی که از بیرون به این روند نگاه می کنیم یکی از دلایلی که نتوانسته ایم از فرصت ها به طور مطلوب استفاده کنیم مسئله بروکراسی اداری است.

وی افزود: ما نوکر و خادم مردم هستیم و این مردم حاکمیت را انتخاب کرده اند و هرچهارسال یکبار نیز دولت ها را انتخاب می کنند و باید وقت گذاشتن برای مردم و حمایت از سرمایه گذار در اولویت قرار گیرد و همه ی مسئولین باید در جهت منافع مردم کار کنند.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: مشکلات زیادی وجود دارد ولی این مشکلات بگونه ای نیست که با پتانسیل های موجود نتوانیم برطرف نماییم به شرطی که بستر اجرایی این کار توسط مسئولین فراهم شود.

وی با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: با توجه به این پتانسیل باید از کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در اصفهان برای بخش های گوناگون دعوت نماییم.

استاندار اصفهان افزود: در این مقطع از تاریخ که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال است باید وارد عمل شویم چرا که دغدغه اصلی ایشان معیشت و بیکاری جوانان است.

وی با بیان اینکه تحریم ها مشکلاتی را در بخش اقتصادی کشور ایجاد کرده است، افزود: برجام بخشی از تحریم ها را برداشت ولی دولت آمریکا باز بدعهدی کرد و مشکلاتی را برای برجام ایجاد نمود.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که دیگر متکی به درآمدهای نفتی نباشیم، افزود: در حال حاضر شرایطی ایجاد شده است که می توان از بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش استفاده کرد و باید در این رابطه اصفهان الگویی برای کل کشور باشد.

وی اظهارداشت: بازگشت اصفهان به جایگاه اصلی خود و نقش این استان در سطح ملی به عنوان منطقه پایلوت و الگو برای عملیاتی کردن اقتصادی مقاومتی باید مورد توجه جدی همه ی مدیران قرار گیرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیران باید موانع داخلی سیستم خود را اصلاح نمایند و از این زمان اندک حداکثر استفاده را داشته باشند تا روحیه کار تغییر کند و شعارمان کار، کار و کار باشد.

وی افزود: مدیران باید با اطمینان خاطر کار خود را ادامه دهند و با دقت تمام در جهت تعامل با یکدیگر وظیفه خود را در مقابل خدا و مردم به نحو احسن انجام دهند.

مهرعلیزاده طرح آمایش شهرستان ها را از طرح های بسیار مهم خواند و افزود: خوشبختانه این طرح به مرحله نهایی رسیده است و طرح آمایش شهرستان خوانسار بررسی گردید.

وی خاطر نشان کرد: این طرح هدف گذاری و تعیین جهت توسعه شهرستان ها را به صورت دقیق براساس آمادگی هر شهرستانی و حتی در مرحله بعد به صورت روستایی ارائه خواهد داد تا از اتلاف منابع و سرمایه گذاری جلوگیری و حداکثر استفاده از منابع انسانی و منابع دیگر در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری استان، اظهار داشت: دستگاه ها باید در جهت تشویق سرمایه گذاران و بازکردن راه آن ها و از بین بردن موانع این کار همکاری داشته باشند و بروکراسی اداری را به حداقل رسانده و همت بیشتری را در جهت همراهی با یکدیگر داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه روند صدور مجوز سرمایه گذاری نباید بیشتر از ۱۵ روز بطول انجامد، اظهارداشت: دستگاه های متولی باید تعامل بیشتری داشته باشند و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

مهرعلیزاده به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی اشاره کرد و افزود: براساس آمار از ۱۴۵۰ مگاوات ظرفیت انرژی خورشیدی؛ بخش اندکی از آن سرمایه گذاری شده است و باید دستگاه ها بررسی دقیق تری در خصوص موانع داشته باشند و تا جلسه ی آتی دلایل عدم تحقق اهداف در این بخش بررسی شود.

وی به توسعه فعالیت ها هنری و فرهنگی در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد سالن های بزرگ تاتر و موسیقی که جزو مشخصات هنر مردم اصفهان است باید مورد توجه قرار گیرد و سعی شود که بخش خصوصی و افراد علاقمند در این زمینه وارد شوند.

کد خبر 328428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.