انتخاب افراد متخصص درون سیستم شهرداری ملاک انتخاب در انتصاب ها

شهردار اصفهان گفت: شهردار اصفهان گفت: تخصص، تعهد و تجربه از مولفه های اصلی انتخاب های ما در شهرداری بوده و با این نگاه سعی شده از درون سیستم شهرداری افراد مناسب برگزیده شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و درگذشت جمعی از هموطنانمان در غرب کشور، اظهار کرد: در چند روز گذشته مردم اصفهان و کشور هر آنچه را در توان داشتند برای یاری رساندن به حادثه دیدگان زلزله ارائه کردند که البته این کمک ها باید ادامه داشته باشد تا سبب تسلی خاطر بازماندگان و آرامش و سلامت آنها شود.

وی افزود: ما نیز با حضور جمعی از افراد به مناطق زلزله زده می رویم تا بتوانیم با مدیران استان کرمانشاه مشکلات این مردم را رفع و چند بخش را برای ساماندهی کمک های مردمی هماهنگ کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان نیز همانند گذشته نقش مهمی در این سازندگی مناطق زلزله زده خواهند داشت، گفت: در زمان زلزله بم نیز به همراه هیئتی به آن شهر رفتیم و اصفهان توانست اقدامات خوبی در آن زمان انجام دهد.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه این چندمین جلسه تکریم و معارفه مدیران شهری است، گفت: هدف ما از این تغییر و تحولات خدمات رسانی بهتر به مردم است همانگونه که در شعارهایمان ترمیم و اصلاح روش ها و تغییر را در دستور کار خود قرار داده بودیم.

بانوان توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند

نوروزی اضافه کرد: در این تغییرات تخصص، تعهد و تجربه از مولفه های اصلی انتخاب های ما بوده است و با این نگاه سعی شده از درون سیستم شهرداری افراد مناسب برگزیده شوند.

وی با اشاره به خدمت بانوان در عرصه های مدیریتی تصریح کرد: این مهم یکی از شعارهای ما بوده است و تجربه نشان داده بانوان می توانند همانگونه که در عرصه های مختلف خود را اثبات کرده اند، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

شهردار اصفهان با اشاره به تاریخ تشکیل بلدیه در شهر اصفهان، گفت: از آن زمان تا به امروز مدیری در سازمان فضای سبز یا سایر بخش ها از بانوان نبوده است اما امروز این مهم را آزمایش می کنیم تا مشخص شود بانوان هم توان چنین کارهایی را دارند. البته در این میان دغدغه های افراد مختلف را نیز مدنظر داریم.

نوروزی با اشاره به افرادی که با اصل انتخاب بانوان مخالف نیستند، اذعان کرد: مخالفت ظاهری این افراد به دلیل سختی کارها بوده اما تمامی بخش های مدیریتی سخت افزاری نیست در نهایت تلاش ما این است بانوان در عرصه هایی منصوب شوند که نیازمند فعالیت های پژوهشی و علمی آنها باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مدیر جدید سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، گفت: اسامی مختلفی برای این سازمان مطرح بود اما تجارب و رده های علمی ایشان ما را به انتخاب خانم مرتضایی نژاد واداشت. این فرد تحصیل کرده این عرصه است و ۱۰ سال نیز در این حیطه تجربه داشته اند. البته قبل از این هم سلیمانی پور سوابق خوبی داشتند، هم اکنون یکی از دلایل عقب ماندن کشور ما این است که از مدیریت نیمی از جامعه که همان بانوان هستند در فضای مدیریتی کشور کمتر استفاده کرده ایم.

خدمات رسانی صحیح در حمل و نقل عمومی بخشی از حقوق شهروندی است

شهردار اصفهان تصریح کرد: هر فردی که در سمتی انتخاب می شود نباید این انتظار را داشته باشد که تا همیشه در آن سمت باقی بماند زیرا این با اصل زندگی که منطبق بر تغییر است مغایر است.

وی با اشاره به اینکه اگر فضای سبز اصفهان تخریب شود این شهر آسیب های زیادی می بیند، افزود: برای همین هم سعی کردیم در این حوزه تغییراتی را اعمال کنیم تا روح تازه ای به کالبد فسرده شهر دمیده شود.

نوروزی در ادامه با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید سازمان اتوبوسرانی، گفت: ایشان نزدیک به ۲۰ سال در حوزه حمل و نقل و ترافیک و برنامه ریزی فعالیت داشته اند و تحقیقات من از مدیران شهری و استانی نشان داد که وی لیاقت فعالیت در این سمت را داراست.

وی افزود: خدمات رسانی صحیح در راستای حمل و نقل مردم بخشی از حقوق شهروندی است و باید نگاه ها به این عرصه تغییر کند، البته پیش از این زحمات زیادی در این عرصه کشیده شده اما معضلات زیادی هم در این حوزه شاهدیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: باید تغییراتی در نگاه ما حاصل شود و هیچ فردی نمی تواند بگوید اتوبوسرانی نیازمند نگاه علمی نیست.

مدیریت سازمان آرامستانها نیازمند توجه به جامعه شناسی و آینده نگری است

وی تصریح کرد: بهتر است که مدیران شهری از بدنه خود شهرداری باشند و تا امروز هم همین رویه اجرایی شده است وتنها ۲۰ الی ۳۰ درصد از این جمعیت از بیرون از شهرداری به دلیل تخصص های لازم بوده اند.

نوروزی در ادامه با اشاره به انتخاب مدیرعامل جدید باغ رضوان، گفت: مدیریت در این مکان نیازمند توجه به آینده نگری و جامعه شناسی و روان شناسی است تا آرامش لازم در این مکان برقرار شود و نگاه به گونه ای باشد که دردی به دردهای مردم داغدار اضافه نشود.

منطقه ۱۱ شهرداری نیازمند انجام اقدامات خاص است

وی همچنین با اشاره به انتخاب مدیر جدید منطقه ۱۱ شهرداری گفت: مردم این منطقه مشارکت جو و مطالبه گر هستند. این منطقه بافتی است که به اصفهان ملحق شده از این رو اقدامات خاصی باید در آن انجام شود. مدیر جدیدی هم که برای این منطقه انتخاب شده تخصص ها و تجارب لازم را دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات مدیریتی نشان دهنده نبود کارآیی مدیران قبلی نیست، گفت: در صورت لزوم از توانمندیهای مدیران گذشته استفاده می شود اما بنا به مقتضیاتی باید این تغیرات اعمال شود تا شاهد پیشرفت هر روزه باشیم. امیدوارم مدیران جدیدی که به سمت های مختلف منصوب می شوند برنامه ها و شعارهای ما را مد نظر داشته و از هیچ کوششی برای افزایش شادابی و نشاط و افزایش کیفیت زندگی مردم دریغ نورزند.

عدم توجه به جوانان کشور را با چالش مواجه می کند

وی  با اشاره به لزوم استفاده از توان جوانان و بانوان و با بیان اینکه استفاده نکردن از جوانان در پست های مدیریتی فعلی آینده ما را با چالش های بزرگی همراه می کند، گفت: استفاده از جوانان منجر می شود تا مدیریت سال های آینده شهر و کشور تضمین و عدم توجه به این موضوع می تواند ما در آینده با چالش های بزرگی مواجه کند.

کد خبر 328335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.