سنت بزرگ وقف باید ترویج یابد

دهاقان – مسئول دارالقرآن الکریم شهرستان دهاقان با بیان اینکه سنت بزرگ وقف باید مورد تبلیغ و ترویج قرار گرفته شود، گفت:چنانچه همه مردم به وقف هدایت و تشویق شوند، نه تنها آثار مثبت و ماندگار دنیوی بلکه ثمرات اخروی زیادی نصیب واقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سید امیر حجازی با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به جایگاه والای وقف، خانواده شهید رحیم زاده عطاابادی، منزل مادری خود را برای فعالیت های قرآنی وقف کرده اند واین سنت نیکی است که از آن شهید و مادر مرحومه اش برجا می ماند.

وی با بیان اینکه سنت بزرگ وقف باید مورد تبلیغ و ترویج قرار گرفته شود، اذعان داشت:چنانچه همه مردم به آن هدایت و تشویق شوند، نه تنها آثار مثبت و ماندگار دنیوی بلکه ثمرات اخروی زیادی نصیب واقف خواهد شد.

مسئول دارالقرآن الکریم شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد:وقف، مورد تأیید قرآن کریم است ؛ چرا که اعمال خیر و صالح ، همواره در آیات قرآن ستوده شده اند و به طور کلّی، هر آیه ای که بر انجام دادن کارهای نیکو یا تشویق به آنها راهنمایی داشته باشد بروقف نیز دلالت دارد و درسوره مزمل آیه20 و سوره کهف آیه46 و سوره بقره آیه177 در خصوص عمل نیک و کارهای شایسته به آن اشاره شده است.

حجازی افزود:از نظر مقام معظم رهبری وقف یک نهاد ممتاز دینی است و مهمترین مسئله در وقف، عمل امینانه نسبت به موضوع وقف است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از برگزاری کرسی های تلاوت قرآن به مناسبت هفته وقف در دهاقان خبرداد وگفت:این برنامه در مساجد و منزل وقف شده شهید رحیم زاده اجرا می شود.

حجازی گفت:برای ترویج فرهنگ قرآنی در هفته وقف باید تلاش خود را مضاعف کرد چون قرآن در میان ما طبیب ناشناخته ایست و به طور حتم همانطور که ترویج فرهنگ حسینی باعث ایجاد انقلاب اسلامی شد ترویج فرهنگ قرآن هم در زندگی مان انقلاب ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه موقوفات قرآنی سهم کمتری در دهاقان دارد گفت: الگوی خود را مادر محترمه شهیدرضارحیم زاده قرار دهیم که منزل خود را وقف امور قرآنی کردند و در حال حاضر کلاسهای قرآنی در آن مکان پابرجاست.

حجازی در پایان گفت:درطول هفته وقف از قرآن پژوهانی که رتبه برتر در مسابقات اوقاف را کسب کردند، تجلیل خواهد شد.

کد خبر 328302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.