ضرورت توسعه وقف در راستای نیازهای فرهنگی و اجتماعی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: سنت حسنه وقف باید در راستای نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه به روز رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی همزمان با دهه وقف در جمع عده ای از نمازگزاران و عزاداران حاضر در مراسم سوگواری رحلت جانسوز نبی اکرم(ص) در محل مسجد صاحب زمان شهر داران، اظهار کرد: وقف در حقیقت امتداد عمر انسان هاست و  واقف با انجام این سنت حسنه عمر خود را طولانی می کند.

وی با اشاره به ارزش و فضیلت وقف به عنوان میراثی ماندگار، ضرورت آگاهی بخشی از کارکرد های وقف به جامعه را یادآور شد و افزود: وقف چشمه ای همیشه جاری است که به عنوان باقی الصالحات تا ابد ماندگار خواهد ماند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود:  نخبگان حوزوی و دانشگاهی و کسانی که دارای تریبون و نفوذ هستند باید بتوانند سنت حسنه وقف را بیش از پیش تبیین کنند تا مردم به این حوزه ورود کنند.

وی با تشبیه وقف به چشمه ای زاینده برای سیراب کردن همه نیازهای اجتماعی و فرهنگی، گفت: هرچه وقف روز به روز مضاعف باشد این چشمه جوشان تر خواهد شد و برکات آن به جامعه می رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت یکی از کارکرد های وقف را تقویت حوزه های علمیه ، فعالیت های فرهنگی و نشر معارف اهل بیت (ع ) دانست و تصریح کرد: برای بهره برداری حداکثر از این پشتوانه اقتصاد اسلامی موقوفات باید احیا شوند.

نصیر الاسلامی تاکید کرد: سنت حسنه وقف باید در راستای نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه به روز رسانی شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترغیب و تشویق خیران و واقفان جدید به سمت و سوی نیاتی نظیر توسعه قرآنی،  ازدواج و تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت افزود:  با توجه به اینکه نتیجه بررسی های حوزه وقف  نشاندهنده غفلت از این زمینه مهم است و  چنین اهدافی در سامانه جامع موقوفات ثبت نشده، بنابراین لازم است که خیران و واقفان به این مهم توجه نمایند.

کد خبر 328296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.