تسویه حساب های سیاسی در جریان زلزله غرب کشور/برای زلزله زدگان کرمانشاه مرهم باشیم

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: در حادثه زلزله کرمانشاه، این دردآور و غیر انسانی است که عده ای به جای تسکین آلام جامعه، به دنبال تسویه حساب های شخصی و سیاسی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست یکی از اهداف پیامبر اکرم(ص) را ترویج مکارم الاخلاق دانست و اظهار کرد: مکارم اخلاق در همه ابعاد تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه رسول اکرم(ص) بوده که توجه به اخلاق و تربیت اسلامی و نهادینه کردن آن در بین اقشار مردم بخصوص جوانان و نوجوان، احترام به والدین، توجه به همسایگان و برخورد با انحرافات اخلاقی و در بعد دینی در تمامی اصول زندگی بوده که پیامبر اسلام در طی ۲۳ سال رسالت خود سعی در تبیین این اهداف برای اقشار مختلف جامعه داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) اتمام حجت خدا با بندگان است، افزود: حضرت محمد (ص) در منطقه ای چشم به جهان گشود و به پیامبری مبعوث شد که مردم آن در جهل و نادانی قرار داشتند، به حقوق یکدیگر تجاوز می کردند و پیامبر با ترویج مکارم اخلاق توانست جامعه عرب در عصر جهالت را با نور ایمان آشنا کند.
امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: خداوند پیامبر(ص) را مبعوث کرد تا جهل و نادانی مردم را به علم و آگاهی تبدیل کند و مروج مکارم اخلاقی و دینی بین انسان ها باشد لذا باید گفت پیامبر(ص) برای اصلاح و هدایت میان مردم برگزیده شد تا با هدایت و ابلاغ رسالت الهی خود مردم را از فساد، ظلم و جهل و نادانی که در آن قرار داشتند نجات دهد.

وی اضافه کرد:امروز نهادینه شدن صفات آن شخصیت بی نظیر در جامعه، در آرامش و سعادت قشرهای مردم بخصوص نهاد خانواده و تربیت درست فرزندان تاثیر گذار است.

زارعی در ادامه با اشاره به زلزله استان کرمانشاه و همدلی مردم در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ادامه داد: بایدتوجه داشت همراهی و همدلی مردم سراسر کشور با مردم زلزله زده کرمانشاه خیر دنیا و آخرت را برای همه ما به همراه دارد؛ همان‌طور که مسئولان نیز همچون مردم در شناخت مسئولیت‌های خود به خوبی حرکت کردند.

وی اضافه کرد: در حادثه زلزله کرمانشاه، این دردآور و غیر انسانی است که عده ای به جای تسکین آلام جامعه، به دنبال تسویه حساب های شخصی و سیاسی هستند.

امام جمعه ورنامخواست عنوان کرد: امروز زمان آن است همانگونه که مردم موقعیت‌شناس به وظایف خود عمل کردند، مسئولان نیز در مسیر خدمت حرکت کنند تا درد ناشی از این حادثه قدری کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: غرب زده هائی که هزینه‌کرد برگزاری مراسمات مذهبی همچون اربعین را تخطئه می کنند، بدانند که همین مذهبی ها هستند که اکنون نیز به کمک مردم زلزله زده کرمانشاه آمده اند.

زارعی خاطرنشان کرد: امروز نیز باردیگر در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، مواکب‌ فعال در پیاده روی کربلا توان خود را در جهت کمک به مناطق زلزله زده بسیج کرده اند و محبان اهل بیت(ع) و زائران و خادمان اربعین این بار برای کمک به هموطنان زلزله زده با ندای «لبیک یا حسین» وارد میدان خدمت ‌شدند تا در حد توان و بضاعت شان از تلخی اتفاق دردناک زلزله کرمانشاه بکاهند.

وی اذعان کرد: انشاء الله طبق برنامه ریزی انجام شده، مردم متدین شهر ورنامخواست نیز در باب کمک به زلزله زدگان کرمانشاه همت مضاعفی را به خرج دهند.

امام جمعه ورنامخواست در پایان با اشاره به برگزاری پیاده روی رضوی گفت: نظر به حضور کاروان عزاداران رضوی شهرستان لنجان در شهر ورنامخواست مصادف با شهادت امام رضا(ع)، شایسته است که مردم متدین شهر استقبال چشمگیری را از عزاداران رضوی داشته باشند.

کد خبر 328283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.