مرور حوادث صدر اسلام، یاری گر مسلمانان در وضعیت کنونی است

فریدن - امام جمعه داران گفت: متصل شدن به زمان صدر اسلام و کشف شباهت ها و بزنگاه های تاریخی رمز سعادت و پیروزی ما در عرصه ها و شرایط حساس کنونی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم  اسلام (ص) اظهار داشت: سرتاسر زندگانی پیامبر اکرم و تمام حوادث و اتفاقات آن دوران برای ما درس و عبرت است.

وی عنوان کرد: متصل شدن به زمان صدر اسلام و کشف شباهت ها و بزنگاه های تاریخی رمز سعادت و پیروزی ما در عرصه ها و شرایط حساس کنونی است.

امام جمعه داران افزود:  زمانی که پیامبر (ص) برای اجرای هدالت و تحقق ارزش های اسلامی و انسانی موظف به تشکیل جکومت اسلامی شد یک جبهه مقابل جبهه حق ایجاد شد و آن جبهه باطل بود.

سیاوشی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت و امامت در اسلام و قرار گرفتن بار این مسئله مهم بر دوش پیامبر و انتقال آن به حضرت علی (ع) افزود: تلاش دشمنان همواره بر این بوده است که جهل و نادانی بین مردم ایجاد شود و وقتی این اتفاق بیفتد نفاق و تزویر فراگیر می شود.

سیاوشی  با اشاره به تلاش های دشمن با برنامه ریزی های مختلف برای ضربه زدن به نظام و کشور افزود: یکی از اهداف فتنه 88 نابودی مسئله ولایت و رهبری بود که بحمدلله با بصیرت و وحدت مردم ریشه این نفاق از بین رفت.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم آگاه باشند و حق را از باطل تشخیص دهند خداوند عزت آنان را حفظ خواهد کرد .

حجت الاسلام سیاوشی در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران برنامه های عزاداری در طول ماه های محرم و صفر و نیز در تهیه نذورات و برپایی موکب های پیاده روی بزرگ اربعین افزود: این که برخی می گویند هزینه  نذورات و عزاداری ها را به فقرا بدهیم درست نیست و ضمن آن که باید همواره به یاد فقرا و کمک به نیازمندان هم باشیم  باید توجه کرد که برپایی عزای حسین(ع) خود یک معرفت دینی و بصیرتی ایجاد می کند.

امام جمعه داران در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته وقف افزود: وقف صدقه جاریه و چشمه جوشان برای سربلندی در آخرت است.

وی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در غرب کشور افزود: می توانیم با کمک به مردم مصیبت زده در این حادثه و بی تقاوت نبودن به وضعیت آنان در این امتحان الهی سربلند بمانیم.

سیاوشی با مروری بر آیاتی از قرآن درباره رخداد زلزله عظیم در قیامت افزود: این حوادث یادآور قدرت خداوند و ضعف و ناتوانی انسان است.

وی در پایان با اشاره به تحرکات دشمنان در منطقه گفت:  امیدواریم به زودی با نابودی آل سعود کمر آمریکایی ها به دست ایرانی ها خم شود.

کد خبر 328281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.