سریال دنباله‌دار خباثت آل سعود در اعتلاف با اسرائیل علیه ایران

لنجان_امام جمعه شهر زاینده رود گفت: امروز خباثت تعزیه گردانان آل سعود در اعتلاف با اسرائیل بر علیه جمهوری اسلامی و مقاومت با دامن زدن به بحران منطقه خاصه در سوریه و لبنان را محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور برخورد قاطع با سردمداران نالایق ریاض را خواستاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود اظهار کرد: امروز بشر با چالش ها و بحران های گوناگون و متعدد روبرو است و بحران معنویت، بحران اخلاق، بحران هویت، بحران تعقل، بحران معرفت، بحران فرهنگ، بحران روانی، بحران آرامش و ... از آن جمله است به صورتی که این بحران ها بشر را در آستانه نابودی قرار داده است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه ۱۵۷ سوره اعراف فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی اُنْزِلَ مَعَهُ با بیان بخشی از وظائف مسلمانان نسبت به پیامبر گرامی اسلام صَلَّی‌الله‌ عَلَیْهِ‌ وَآلِهِ‌ وسَلَّمْ، راه موفقیت ‌مسلمانان در دنیای بحران زده را معرفی می کند لذا باید گفت چهار وظیفه اصلی ایمان، تکریم، یاری و پیروی است که به وسیله آن می توان از بحران های موجود به سلامت گذر کرد.

امام جمعه شهر زاینده رود با تسلیت رحلت جانگداز حضرت رسول اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی تصریح کرد: برای تبیین تقوای الهی باید آثار و برکات تدبیر شایسته حضرت امام حسن (ع) در مدیریت صلح تحمیلی مورد توجه قرار گیرد چراکه به این امام همام از پشت خنجر زدند اما ایشان آن را با پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ پاسخ دادند.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) افکار عمومی را بیدار کردند و جامعه اسلامی را نسبت به وظائف و کاستی ها و خطرات آشنا ساختند از سوی دیگر از چهره کثیف دودمان بنی‌امیه پرده برداشتند، کینه آن‌ها را نسبت به دین آشکار نمودند و نقشه آنان را در حذف دین، نمایان ساختند و ماهیت واقعی آنان را برملا کردند و زمینه نابودی بنی امیه را فراهم نمودند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: این امام همام با تبدیل تهدید به فرصت شایسته‌ترین افراد را برای مبارزه و قیام تربیت کردند و زمینه نهضت و قیام حضرت امام حسین (ع) بر علیه فساد حاکم را پی ریزی نمودند.

وی در ادامه با اشاره به زلزله دلخراش غرب کشور عنوان کرد: مصیبت حادثه دلخراش زلزله و جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان و آسیب دیدن جمع کثیر دیگری در غرب کشور موجب تألم و تأثر عمیق شد.

امام جمعه شهر زاینده رود بیان کرد: ما نیز ضمن ابراز همدردی با مردم شریف مناطق زلزله زده، برای جانباختگان رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل و برای بازمندگان صبر و اجر جزیل از خداوند منان خواستارم و از همه مردم که به یاری آسیب دیدگان شتافتند خاصه از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور به موقع در مناطق زلزله زده به مردم کمک رسانی کردند قدردانی و تشکر دارم اما نباید فراموش کرد دولت و مسئولان این خدمت رسانی را تا انتهای امر و در راستای رفاه زلزله زدگان دنبال کنند.

وی با اشاره به خباثت‌ آل سعود در منطقه گفت: امروز خباثت تعزیه گردانان آل سعود در اعتلاف با اسرائیل بر علیه جمهوری اسلامی و مقاومت با دامن زدن به بحران منطقه خاصه در سوریه و لبنان را محکوم کرده و از دستگاه دیپلماسی کشور برخورد قاطع با سردمداران نالایق ریاض را خواستاریم.

صفرزاده تهرانی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج خاطرنشان کرد: جا دارد به دیدگاه مبتکر اصلی بسیج حضرت امام خمینی (ره) اشاره شود که فرمودند اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و اگر مسئولان نظام اسلامی بسیج که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا کرده اند غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

کد خبر 328277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.