رفع محرومیت مناطق مرزی کشور نیازمند تمرکز زدایی است/ همیاری مردم در کمک به زلزله زدگان

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: ایران فقط به تهران و مراکز برخی استان ها خلاصه نمی شود و رفع محرومیت مناطق مرزی کشور نیازمند تمرکز زدایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه ضمن تسلیت ایام  سوگواری  دهه آخر ماه صفر، اظهار داشت: نخ تسبیح هدایت بشر امروز با رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام گسسته شد و پیامبر رحمت و مهربانی از میان ما رفت.

وی با بیان این که بعد از کربلا مصیبتی بزرگ تر از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) نداریم، بر ضرورت ارتباط مستمر با این چشمه های هدایت بشری  تاکید کرد.

صابری بر لزوم  مودت به همراه شناخت جایگاه ائمه و حرمت ولی خدا تاکید کرد و گفت: عزاداری های ماه محرم و صفر باید نتیجه عملی داشته باشد.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از خطبه ها، با اشاره به وقوع اخیر زلزله در غرب کشور افزود: حوادث طبیعی برای همه ما یک تلنگر است که در قدرت خداوند و آیات و نشانه های الهی بیندیشیم.

صابری با اشاره به این سخن از مقام معظم رهبری که" داغ این مصیبت عمیق و تلخ است" ، افزود: با رخداد این حادثه هولناک و ناگوار تاثیر آن در ایجاد صحنه های زیبای همیاری و محبت و برادری ایرانیان در رگ های جامعه جاری شد.

امام جمعه دامنه ضمن قدردانی از همت خیران و مرکز نیکوکاری شهر دامنه در ارسال کمک های آبرومندانه و درخور هم وطنان کرمانشاهی افزود: بروز این حادثه و  خرابی های پس از آن حامل نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

امام جمعه دامنه با اشاره به اظهارات مسئولان در خصوص پروژه های مسکن مهر و ساخت و سازهای تخریب شده در مناطق زلزله زده گفت: ادامه یافتن این پروژه در طول دوره دولت یازدهم بیانگر این مطلب است که دولت کنونی و مسئولان مرتبط  نیز در این باره باید پاسخگو باشند و این درست نیست که در این شرایط از آب گل آلود ماهی گرفت و کیفیت پایین ساخت و سازها را سیاسی کرد و دولت بهتر است در این زمینه اصولی تر و با دقت عمل بیشتر به ساخت و ساز مسکن های مهر بپردازد.

حجت الاسلام صابری ضرورت توجه بیشتر به مناطق محروم و به ویژه مناطق مرزی  کشور را یاد آور شد و گفت: وسعت خرابی ها بیانگر آن است که تمرکز زدایی و توجه به مناطقی غیر از پایتخت نیاز است.

وی افزود: ایران فقط به تهران و مراکز برخی استان ها خلاصه نمی شود و این مسئله که برخی مناطق و شهرستان ها در مرحله دوم توجه و تقسیم اعتبار قرار می گیرند  رویه ناعادلانه ای است.

کد خبر 328276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.