تجلی وحدت ملی در کمک رسانی به زلزله زدگان/ایجاد گشت های بسیجی محله محور درجهت افزایش امنیت

لنجان_امام جمعه باغبادران گفت: وحیه بسیجی همین است که امروز در کرمانشاه مشاهده می کنیم و مردم به صورت خود جوش و در لبیک به فرمان امامشان همه به یاری مردم شتافتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه باغبادران به تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در حالی به پیامبری برگزیده شدند که به تعبیر قران همه در گمراهی بودند به طوری که در کنار خانه خدا کعبه به بت پرستی وخرافه پرستی می پرداختند.

وی افزود: ایشان در یک فضای مسموم امت را هدایت کردند و ۲۳ سال زحمت طافت فرسای هدایت را به دوش کشیدند ولی متاسفانه بعد از شناخت حقیقت وخارج شدن از جهل، دوباره عده ای به دوران جاهلیت برگشتند و تاریخ را به نفع خودشان با بی توجهی به وصایای پیامبر تحریف کردند.

امام جمعه باغبادران با اشاره به لزوم توجه به سیره وحدت برای حفظ اسلام، تصریح کرد: برخی افراد به بعضی از دستورات پیامبر (ص) دستبرد زدند و آنها را تحریف کردند و در راس ان ولایت را غصب کردند ولی از انجائی که اصل اسلام دشمن دارد وعده ای برای بعد از رحلت پیامبر(ص) با توجه به اختلافی که ایجاد کردند دنبال سوء استفاده بودند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به امیر مومنان علی(ع) وپیروان خود تا قیامت سفارش کردند که از اختلاف وتفرقه در جامعه دوری شود تا دشمنان طمع به نظام اسلامی نکنند، البته قطعا اختلاف نظر و عقیده هست ولی نباید منشا سوء استفاده شود.

فرهنگ اضافه کرد: امروز نیز متاسفانه همان رویه وجود دارد ودشمنان اسلام به دنبال ایجاد شکاف وتفرقه بین مسلمانان هستند لذا باید هوشیار باشیم چراکه استکبار از هر تفرقه و اختلافی به نفع خود استفاده می کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی اخلاقی و رفتاری ما در هر زمان گفت: یکی از درسهای بزرگی که در اواخر عمر بابرکت پیامبر(ص) و در زمان ولایت امام حسن مجتبی(ع) حتی تا لحظه اخر عمر شریفشان مورد توجه بود کادر سازی، اماده کردن و حفظ نیروهای خالص برای اینده اسلام و تربیت نسل مهدوی بود.

امام جمعه باغبادران عنوان کرد: اگر ایشان مامور به صبر در برابر فتنه ها بودند و بعضی مواقع به خاطر مصالح اسلام نباید دست به شمسیر مبارزه برده می شد بخاطر مصلح بالاتری بود به نام حفظ اسلام ویاران خالص اسلام هر چند در مقاطعی هم باید مبارزه را به طریقی دیگر جلو برد.

وی بیان کرد: امروز هم باید نیروهای مومن ومتدین با تربیت خود و توجه به سیره پیامبر اماده حضور در میدانهای بزرگتری باشند که استکبار برای جهان در آن حضور دارد و توطئه های خود را اجرایی می کند.

فرهنگ خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا (ع) و همه امامان به حکومت طاغوت لحظه ای راضی نشدند و اگر امام حسن (ع) زیر بار صلح و یا امام رضا (ع) زیر بار ولایتعهدی رفتند نه بخاطر سازش با جبهه کفر بلکه بخاطر اماده کردن افراد برای اینده اسلام وجلوگیری از نابودی اصل اسلام  بود.

وی اذعان کرد: شهادت مظلومانه امامان هم سندی بر زیر بار ظلم نرفتن انان بود و نتیجه نگرفتن دشمنان از نقشه هایی که بر علیه اسلام کشیدند.

امام جمعه باغبادران با اشاره به اغاز هفته بسیج گفت: بسیجی همان روحیه جهادی است که قبل از انقلاب در مبارزات باعث پیروزی انقلاب شد و بعد از انقلاب رسما با سازوکاری توسط حضرت امام تاسیس شد و امروز با ساز و کار خود مشغول کار و فعالیت است.

وی یادآور شد: روحیه بسیجی همین است که امروز در کرمانشاه مشاهده می کنیم و مردم به صورت خود جوش و در لبیک به فرمان امامشان همه به یاری مردم شتافتند لذا انچه باید مواظب باشیم این است که بسیجی نه در فتنه ها از ولایت عقب بیفتد و نه در دام گروه های سیاسی گرفتار شود و حب و بغض را به جای اینکه بر سر دشمن بزند بر سر دوستان بزند.

فرهنگ افزود: امروز باید مواظب باشیم چراکه دشمن در سدد است مردم را نسبت به بسیج و تفکر بسیجی بدبین کند.

وی تصریح کرد: سردار غیب پرور طبق یک دستور العمل به جای ایست و بازرسی توسط بسیج گشت های محله محور را در دستور کار بسیج قرار دادند که البته گفتند افراد اول با شرایط احراز انتخاب می‌شوند، سپس در دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی فعالیت کنند.

امام جمعه باغبادران ادامه داد: ما ضمن اینکه از این طرح حمایت می کنیم به مردم عرض می کنیم این کار صرفا برای ارتقای امنیت و ارامش پیشگیری از اسیب ها و مفاسد اخلاقی است.

وی یاداور شد: هفته گذشته شاهد زلزله ای در غرب کشور بودیم که متاسفانه تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و خسارات زیادی نیز به بار امد لذا باید توجه داشت هر چند زلزله کرمانشاه مصیبت بزرگ و داغی بر دل همه مردم ایران گذاشت ولی صحنه های بسیار زیبای احسان و نیکی و خدمت و اتحاد و همدلی در کشور خلق می شود که به همه فهماند ملت ایران در کنار هم قرار دارند.

فرهنگ اضافه کرد: ما نیز از همه عزیزان تقاضا مندیم با لبیک به فرمان رهبری از کمکهای خود مخصوصا اقلامی مثل وسایل گرم کننده پتو و لباس گرم و مواد غذایی دریغ نکنید و تا رسیدن ارامش به مردم کرمانشاه این نهضت خدمت رسانی را ادامه دهید، از دولتمردان و همه مسئولان نیز تقاضا داریم تا اخر در کنار مردم بمانند.

وی متذکر شد: از مردم عزیز باغبادران که انصافا سنگ تمام گذاشتند تشکر می کنم البته این نکته را متذکر شوم که بلا ومصیبت مثل سیل و زلزله به عوامل متعددی بر می گردد که همه اینها در یک کلام هشدار و بیداری برای انسانها است.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: اینگونه حوادث گاهی اوقات نیز بخاطر بروز بعضی از مسائل غیر اخلاقی در جامعه است اما انچه مهم است تسلیم انسانها در برابر مصیبتها و سوءظن نداشتن به خدا و بیداری نسبت به مسائل معنوی است و پیامبر در حدیثی می فرمایند زلزله برای برای پرهیز کاران پند، برای مومنان رحمت، و برای کافران عذاب قرار می دهد.

کد خبر 328273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.