استان کرمانشاه از زخم زمین‌لرزه رنجور است/زلزله کرمانشاه آزمونی دیگر برای عهد شکنی امریکا

لنجان_امام جمعه شهر چرمهین گفت: امریکا در مقاطع مختلف نشان داده اند که نتوانسته اند در گفته های خود صادق باشند و به نظر می رسد زلزله کرمانشاه آزمون دیگری بود که آن ها در برابر مردم ایران و شعارهای خود مردود شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر چرمهین اظهار کرد: زلزله ویرانگر غرب کشور جامعه ما را در غم و اندوه فرو برد اما باید توجه داشت این حادثه باعث شد بار دیگر همه ایران به پا خواسته تا به یاری هم‌وطنان زلزله‌زده‌ خود در غرب کشور بشتابند.

وی افزود: خوشبختانه حضور مردم، مسئولان و نیروهای کشوری و لشکری برای کمک به این مردم نیز نشانی از عزم جدی برای یاری‌رساندن به مردم آسیب‌دیده است ما ضمن تشکر از کسانی که به هر نحو ممکن به کمک زلزله زدگان شتافتند از مردم و مسئولان می خواهیم با توجه به وسعت منطقه و عمق فاجعه از کمک بیشتر به هموطنان دریغ نکنند.

امام جمعه شهر چرمهین تصریح کرد: باید توجه داشت امروز استان کرمانشاه از زخم زمین‌لرزه رنجور است و از این جهت همه ایرانیانِ همدل، همراه، یار و غمخوار هم‌وطنان کرمانشاهی خود در تلاش‌اند تا هر شهروندی به فراخور توانشان به یاری این مردم برخیزد لذا باید گفت این بخشی از وظایف شهروندی و مسئولیت‌های ملی ما ایرانیان است که در غم و شادی‌هایمان شریک باشیم و همه غمخوار هم‌وطنان کرمانشاهی خود هستیم.

وی اضافه کرد: برخی مسئولان بجای جدیت و همت جهت رفع مشکلات زلزله زدگان به  حاشیه سازی پرداختند باید به آنان گفت نباید در موقع حادثه مچ همدیگر را بگیریم بلکه باید به فکر اسیب دیدگان زلزله کرمانشاه باشیم و در راستای کاهش درد و غم آنها گام برداریم.

غلامی ادامه داد: آمریکایی ها بارها اعلام کرده اند که مشکلی با مردم ایران ندارند و تنها مشکل شان با نظام و حکومت است و حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در نطق ضد ایرانی خود در سازمان ملل حساب ملت و دولت ایران را از هم جدا کرد و گفت که آمریکا از مردم ایران حمایت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اما در مقاطع مختلف آن ها نشان داده اند که نتوانسته اند در گفته های خود صادق باشند و به نظر می رسد زلزله کرمانشاه آزمون دیگری بود که آن ها در برابر مردم ایران و شعارهای خود مردود شدند.

امام جمعه شهر چرمهین بیان کرد: آمریکا با بلوکه کردن کمک ایرانیان به زلزله زدگان کرمانشاه اوج  دنائت و کینه توزی آنها بوده لذا باید این رفتار زشت را به غرب زدگان و مجامع مدعی حقوق بشر تبریک گفت.

امام جمعه شهر چرمهین در ادامه با اشاره به چرایی صلح امام حسن(ع) با معاویه خاطرنشان کرد: آن حضرت برای حفظ موجودیت اسلام و مصلحت جامعه اسلامی مجبور به صلح با معاویه شدند و امام حسن مجتبی(ع) همواره تلاش کرد تا اهداف عالی خود را به واسطه صلح با معاویه به شیوه مسالمت‌ آمیز تأمین کند.
وی اذعان کرد: در آن زمان افراد بسیاری نسبت به صلح امام حسن(ع) اعتراض کردند، اما این امام معصوم(ع) تشخیص دادند که جامعه اسلامی به این آمادگی و بینش نرسیده است که بتواند قیام کند.

غلامی از دوران صلح امام حسن(ع) به عنوان دوران آمادگی و تمرین تدریجی جامعه اسلامی برای قیام علیه حکومت بنی امیه یاد کرد و افزود: در زمان امام حسین(ع) جامعه بیدار شده بود و آمادگی قیام علیه بنی امیه را داشتند.
وی با اشاره به تفاوت دوران امام حسن(ع) با زمان امام حسین(ع) گفت: سپاه امام حسن(ع) در برابر توطئه ها و دسیسه های معاویه به شدت اثرپذیر بودند، به شکلی که با شنیدن یک شایعه به هم ریختند و چادر فرماندهی امام را در جنگ با معاویه، غارت کردند.
امام جمعه شهر چرمهین تصریح کرد: اگر امام حسن(ع) در جنگ با معاویه به شهادت می رسیدند، اسلام ناب محمدی از بین می رفت و امامت تداوم نمی یافت، به همین دلیل آن حضرت صلح را به عنوان مناسب ترین شیوه مبارزه علیه معاویه انتخاب کردند.

کد خبر 328272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.