حضور ۲ اصفهانی درتورنمنت بین‌المللی بدمینتون/ شرایط برگزاری رقابت‌های بین‌المللی را نداریم

رییس هیأت بدمینتون استان اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان از نظر سخت‌افزاری شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی را ندارد و در تلاش برای فراهم کردن امکانات و شرایط برای برگزاری تورنمنت‌های بزرگ در اصفهان هستیم.

بیژن رجاییان در گفتگو با خبرنگار ایمنا در مورد حضور بدمینتون‌بازان اصفهانی در مسابقات بین‌المللی سمنان، اظهار کرد: ۲ نفر از بدمینتون‌بازان اصفهان به‌نام‌های یگانه کرمانی و علی باستانی برای حضور در این تورنمنت از سوی فدراسیون معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: اصفهان یک بازیکن دختر و ۲ بازیکن پسر دیگر نیز برای حضور در مسابقات بین‌المللی سمنان به فدارسیون معرفی کرده بود اما با توجه به شرایط این رقابت‌ها و تغییراتی که در لیست ورودی مسابقات انجام گرفت این سه بازیکن بنا به دلایلی و به دستور وزارت ورزش کنار گذاشته شدند.

رییس هیأت بدمینتون استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مسابقات بین‌المللی سمنان باید حداقل تعداد بازیکن خارجی حضور داشته باشند. با توجه به اینکه اولین دوره مسابقات بین‌المللی در سمنان برگزار می‌شود تعداد بازیکنان خارجی شرکت‌کننده کم است و به همین دلیل وزارت ورزش برای شرکت‌کنندگان داخلی نیز محدودیت تعداد درنظر گرفته است و به همین دلیل تعدادی از بازیکنان نه تنها از اصفهان بلکه از سایر استان‌ها از لیست کنار گذاشته شدند.

وی اضافه کرد: یگانه کرمانی رنکینگ اول جوانان کشور و علی باستانی رنکینگ سوم جوانان ایران را دارد و از طرفی چون تعداد بازیکنان خارجی حاضر در این تورنمنت زیاد نیست، احتمال مقام آوری آن‌ها زیاد است.

اصفهان سخت‌افزار لازم برای میزبانی مسابقات بین‌المللی را ندارد

رجاییان در پاسخ به این سوال که آیا اصفهان شرایط میزبانی تورنمنت بین‌المللی را نداشت، اشاره کرد: در حال حاضر اصفهان شرایط سخت‌افزاری از جمله خوابگاه و فضای برگزاری مسابقه خوبی برای میزبانی مسابقات بین‌المللی ندارد. همچنین از سوی فدراسیون بدمینتون هم با هیأت استان برای برگزاری این تورنمنت در اصفهان صورت نگرفت چون سال‌ها طرح میزبانی مسابقات بین‌المللی در سمنان از سوی هیأت بدمینتون این استان به فدراسیون ارائه شده بود که امسال موفق به کسب مجوز برگزاری از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون شدند.

رییس هیأت بدمینتون استان اصفهان تأکید کرد: اصفهان سال‌های آینده شرایط میزبانی مسابقات بین‌المللی جوانان یا مسابقات بین‌المللی دهه فجر را دارد.

وی در مورد برنامه‌های هیأت تا پایان امسال، تصریح کرد: طبق تقویم فدراسیون پیش می‌رویم. مسابقات رنکینگ بزرگسالان اوایل آذرماه در یزد برگزار می‌شود که استان اصفهان هشت شرکت‌کننده برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کرده است.

رجاییان تصریح کرد: از استان اصفهان یک نماینده در لیگ برتر آقایان حضور دارد. مسابقات لیگ برتر به مرحله نهایی رسیده که اصفهان جزو چهار تیم به این مرحله راه‌ یافته است. در حال مذاکره برگزاری یک دوره از مسابقات لیگ در اصفهان هستیم اما هنوز نهایی نشده است.

رییس هیأت بدمینتون استان اصفهان بیان کرد: خانه بدمینتون اصفهان سه کورت بدمینتون دارد که به دلیل استفاده زیاد از این زمین‌ها از حالت استاندارد خارج شده‌اند. امسال توانستیم یک کورت استاندارد خریداری کنیم و در نظر داریم اواخر امسال یا سال آینده ۲ کورت دیگر نیز تهیه کنیم.

وی افزود: کورت‌های بدمینتون قابل جابه‌جایی است. تجهیز خانه بدمینتون اصفهان به زمین‌های استاندارد بدمینتون نیاز به هماهنگی مسئولان فدراسیون و مسئولان ورزش استان دارد که البته صحبت‌های اولیه در این خصوص انجام گرفته اما هنوز خروجی خاصی نداشته‌ایم.

کد خبر 328270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.