ایجاد اتحاد بین مردم مهمترین هنر پیامبر اسلام بود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: مهمترین هنر پیامبر اسلام در جامعه ایجاد اتحاد بین توده‌های مختلف مردم بود، این رفتار باید به عنوان الگویی برای همه مسئولان در هر جایگاهی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا عنوان کرد: مردم در مدت ۲ ماه محرم و صفر عزاداریهای زیادی انجام دادند که مهمترین ثمره‌ آن پاک شدن از گناهان و افزایش محبت به اهل بیت است.

وی ادامه داد: ابراز محبت و دوستی به اهل بیت باید همراه با معرفت و عقل‌گرایی باشد به همین دلیل ضرورت دارد در هیئات مذهبی در کنار عزاداری‌ها سخنرانی علما و روحانیان هم وجود داشته باشد تا زمینه‌های معرفتی اسلام نیز در افراد نهادینه شود.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: معلمان و دبیران آموزش و پرورش سهم بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان و آینده سازان جامعه دارند زیرا آنان دست اندکاران مهمترین فعالیت اجتماعی یعنی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان هستند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، عنوان کرد: وقف یکی از بهترین سنتهای اسلامی در راستای کمک به افراد جامعه است که زمینه ماندگار شدن مال و نام افراد را فراهم می کند.

وی ادامه داد: اوقاف باید در این زمان بر اساس نیازهای جامعه تغییر کند و واقفان وقفهایی را برای فرهنگ جامعه، تحصیل جوانان و آبادانی مراکز مذهبی و فرهنگی انجام دهند.

امام جمعه شهرضا همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات پیامبر اسلام، اظهار کرد: آن حضرت در مدت ۲۳ سال تلاش شبانه روزی جامعه بشری را متحول کردند و زمینه ای را فراهم کردند که هنوز هم افراد بسیاری به این آیین نجات بخش گرایش پیدا می کنند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: اخلاق نیکوی پیامبر باعث شد تا حتی کسانی که روزگاری به ایشان جسارت می کردند به آیین اسلام گرایش پیدا کنند و از دوستداران ایشان شوند.

وی تأکید کرد: همه افرادی که امکانی در بخشهای مختلف جامعه در اختبار دارند باید از رسالت و دستاوردهای آن حراست و پاسداری کنند زیرا برای آنکه آیین نجات بخش اسلام به این مرحله برسد مجاهدتهای بسیاری انجام شده است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، عربستان سعودی را عامل اجرای دسیسه‌های استعماری آمریکا و اسراییل در منطقه دانست و تصریح کرد: آخرین دسیسه این دشمنان بعد از شکست در همه عرصه‌ها، ایجاد آشوب در منطقه لبنان بود که آن هم باشکست مواجه شد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: آمریکا و اسراییل عامل ایجاد گروهکهای ترویستی در منطقه و حمایت از قائله استقلال کردستان بودند اما این طرحها با شکست همراه بود زیرا خداوند همواره حامی مظلومان و انسانهای ستمدیده است.

وی اذعان کرد: مواضع سازمان ملل متحد در قبال جنایت واقع شده در یمن بسیار ناامیدکننده است زیرا در شرایطی که هر روز انسانهای زیادی به دست ارتش عربستان در این منطقه کشته می شوند هیچگونه اقدامی برای خاتمه دادن به این وضعیت انجام نمی شود.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: عربستان سعودی با اعمال فشار بر سعد حریری به دنبال ایجاد آشوب جدیدی در منطقه بود که با افشاری گروگانگیری نخست ویزی لبنان مشخص شد این رویدادهای نقشه‌ای از پیش تعیین شده از سوی آمریکا و اسراییل و عربستان بوده است.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: در شرایطی که دشمن از همه توان خود برای ضربه زدن به نظام و اسلام استفاده می کند مهمترین وظیفه ما حفظ وحدت و انسجام داخلی و جلوگیری از تفرقه است.

کد خبر 328269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.