دست های یاری رسانی که برای کمک به زلزله زدگان دراز شد/کرمانشاه همچنان با مهر مردم می لرزد

با تمام عمق فاجعه ای به نام زلزله، هستند مردمی که مقیاس سنجش آن ها ریشتر نیست؛ انسانیت است! هم وطنانی که در یکصد ساعت گذشته از زلزله مناطق غربی کشور نشان دادند اگر زمین، آب، آتش هم دست در دست هم دهند، توان مقابله با مهربانی و نوع دستی مردم را نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،   آبان ماه به انتها نزدیک می شد، یک تکان... برق ها قطع شد، یکی فریاد می زد و دیگری به دنبال گمشده اش ... سرمای ۲۱ آبان ماه سال ۱۳۹۶ خبر از قهر زمین و وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر در هشت شهر و ۱۲۰۰ روستای کشور داد. زمینی که دهان باز کرد و خانه هایی که  بی مهری زمین و زمان را به خود دیدند.

 اما بار دیگر قهر طبیعت  مغلوب مهربانی مردم سرزمین ایران شد و محبت، عشق و ایثار تمامی شهرها، روستاها، گروه ها، اصناف، دانش آموزان و حتی نیازمندان، مرهمی بر تن زخمی و پر درد زلزله زدگان شد. از ساعت های اول وقوع زمین لرزه برخی به مناطق زلزله زده سفر کردند و عده ای به دنبال تهیه مایحتاج ضروری زلزله زدگان.

هستند چهره های مردمی و مورد اعتماد مردم که با جمع آوری اقلام مورد نیاز یا وجه نقد سعی در کمک رسانی به این مناطق را دارند. انتخاب این چهره ها از سوی مردم به عنوان نمایندگان خود نشان از اعتماد آن ها به مردمی از جنس خود است، که در کنار خیریه ها، هلال احمر و دیگر ارگان ها، کمک رسان بازماندگانی هستند که خانواده، خانه و تمام امید شان را در زیر خروارها خاک، خاک کرده اند.

بدون شک مدیریت و خدمت رسانی شفاف از طریق شبکه های مجازی که این روزها پل ارتباطی مردم با چهر های شناخته شده هنری، ورزشی، خیریه ها و سیاسی شده  نقش مردم یا خدمت مردم برای مردم را آشکارتر می سازد.

بخشی از پیام های چهره های شناخته شده ایرانی که این روزها در خط مقدم جمع آوری کمک برای زلزله زدگان قرار گرفته اند و در صفحات شبکه های اجتماعی به صورت پیوسته گزارش روند فعالیت هایشان را به مردم منعکس می کنند.

نرگس کلباسی

" سلام دوستان خوبم، در کرمانشاه هستم و آنچه که تا الان از مردم این شهر شنیده ام اینست که مواد غذایی و کالاهای بسیاری به این منطقه ارسال شده. البته تا وقتی چیزی را به چشم نبینم نمی توانم تایید کنم. فردا با حضور در مناطق آسیب دیده اطلاعات بیشتری بدست خواهم آورد. فردا صبح زود به سمت روستاها خواهم رفت و اگر امکان اقامت باشد حتما شب را در آنجا خواهم ماند. پس از دیدن روستاها بهتر می شود برای نحوه کمک به مردم برای ساختن دوباره زندگی شان تصمیم گیری کرد. هدف ما کمک های فوری نیست، بلکه کمک برای برگشت به زندگی عادی است. این مساله زمانبر است، اما زمان اشکالی ندارد. تا الان به یاری شما پانصد و بیست و شش میلیون تومان جمع شده. لطفا همچنان به کمک های خود ادامه دهید تا بهترین، سریعترین و اثرگذار ترین تغییر را در شرایط مردم آسیب دیده ایجاد کنیم. فردا باز برایتان خواهم نوشت."

 صادق زیباکلام

"نمی‌دونم چی بنویسم چون از خستگی دارم از حال میرم. لیلا فریاد کشید و گفت بابا مردم گل کاشتن. نمی‌فهمیدم‌ چی میگه. بعد درحالی‌که مرا می‌بوسید گفت «بابا! مردم بیش از یک میلیارد تومان ظرف ۴۸ساعت به حسابتان پول ریخته‌اند.» یعنی واقعاً باورکنم؟ نمی‌دونم چه طوری باید تشکر کنم. دخترم درست گفت گل کاشتین و واقعاً دست مریزاد. امیدوارم لایق اعتماد شما باشم. "

علی دایی

"دست در دست هم  برای هم وطنانمان کاری کنیم.   هموطنان عزیز، برای کمک به زلزله زدگان عزیز کشورمان همه شما می توانید کمک های غیر نقدی خود را از طریق اینجانب به مناطق زلزله زده برسانید "

کد خبر 328264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.