کاروان عزاداری امام مهربانی ها از مبارکه به مشهد مقدس و شیراز اعزام شدند

مبارکه- مسئول شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه گفت: به ‌مناسبت شهادت امام علی‌ابن موسی الرضا(ع) و به منظور برگزاری برنامه‌های عزاداری ۲۸ و ۳۰ ماه صفر، ۱۷۰۰ زائر مبارکه ای با ۴۲ دستگاه اتوبوس در قالب  هیئت های مذهبی به مشهد مقدس و شیراز اعزام ‌شدند.

جواد اسدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در شهرستان مبارکه، افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته تعدای از هیئت های عزاداری و دسته‌جات سینه زنی و زنجیرزنی شهرستان مبارکه با هماهنگی اداره تبلیغات برای برگزاری مراسم عزاداری به مشهد مقدس و شیراز اعزام شدند.

وی  اضافه کرد: این هیئت ها به منظور برپایی مجالس عزاداری ایام رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) اعزام شدند.

 اسدی با بیان اینکه شهادت امام رضا(ع) در ۳۰ ماه صفر واقع شده است، اظهار کرد: کاروان عزاداران امام مهربانی، متشکل از ۴۲ دستگاه اتوبوس از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که ۳۱ دستگاه اتوبوس به شیراز و ۱۱دستگاه اتوبوس به مشهد اعزام شدند، در واقع بیش از یک هزار و 700 نفر در قالب هیئت شهرستان مبارکه برای برگزاری مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی(ع)   به مشهد مقدس و شیراز اعزام شدند.

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه با همکاری شورای هیئت های مذهبی اقدامات لازم را به‌منظور تأمین عالم و روحانی، مداح، اسکان و پذیرایی این کاروان‌ها انجام داده است.

مسئول شورای هیئت های مذهبی مبارکه گفت:کاروان های عزاداری شهرستان پس از اربعین حسینی به سمت مشهد الرضا(ع) حرکت کرده تا ۲۸ صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در جوار حرم رضوی به عزاداری بپردازند.

وی افزود: طی کردن مسافت بیش از هزار کیلومتر برای شرکت در مراسم عزاداری سالگرد شهادت امام رضا (ع) نشانگر اوج محبت و دلدادگی ارادتمندان اهل بیت (ع) به امام هشتم (ع) است.

اسدی گفت: کاروان عزاداران امام مهربانی شهرستان مبارکه به مدت چهار روز علاوه بر شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام رضا (ع) از مکان های فرهنگی و آستان قدس نیز دیدن می کنند.

وی با اشاره به پیشینه ی حضور هیئت های مذهبی مبارکه در مشهد مقدس جهت اقامه عزا گفت: تعدادی از هیئت ها بیش از ۲۰ سال است که توفیق حضور پیدا می کنند.

اسدی با بیان اینکه حضور پرشور جوانان در هیئت های عزاداری نشان‌دهنده ارادت قلبی آنها به ائمه است افزود: جوانان می توانند در سایه توجه اهل بیت(ع) بر مسائل و مشکلات کنونی غلبه کنند.

مسئول شورای هیئت های مذهبی شهرستان مبارکه با اشاره به برنامه‌های عزاداری شهرستان در روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز برنامه‌های عزاداری در سراسر شهرهای شهرستان برگزار و عاشقان امامت و ولایت، ماه صفر را با سوگواری و عزاداری اهلبیت عصمت وطهارت(ع)، بدرقه خواهند کرد.

کد خبر 328249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.