حماسه ۲۵ آبان نشانگر دلاورمردی هاست/رشادت رزمنده های اصفهانی همواره زبان زد است

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه گفته می شد تشییع ۳۷۰ شهید در اصفهان ترس بر اندام جوانان ما می اندازد، گفت: با این حال جوانان ما این حرف را نقض کردند و همچنان به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنانمان در غرب کشور با اشاره به حماسه مردم اصفهان در روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ اظهار کرد: این روز برای مردم اصفهان تاریخی و سرنوشت ساز است.

وی افزود: پس از عملیات بیت المقدس و فتح المبین پیروزی هایی نصیب رزمندگان شد، پس از آن قرار شد تا عملیات رمضان در تیر ۱۳۶۱ انجام شود. با وجود همه آمادگی ها و بسیج نیروها توفیق زیادی در این امر حاصل نشد و دشمن تصور کرد می تواند بر ما پیروز شود.

شهردار اصفهان با اشاره به عملیات محرم نیز گفت: در این عملیات لشکر امام حسین(ع)، لشکر نجف، کربلا و تیپ قمر بنی هاشم از نیروهای متعلق به اصفهان و درواقع محور اصلی عملیات ها بودند.

نوروزی با اشاره به اینکه لشکر امام حسین(ع) از جوانان اصفهانی تشکیل شده بود اضافه کرد: این افراد وارد عملیات شده اما به دلیل التحاب شدید رودخانه این جوانان در گردآب رودخانه گرفتار شدند. اما این جوانان هرگز کوتاهی به خود راه ندادند و با استقامت مسیر خود را دنبال کردند.

وی بیان کرد: همین حادثه باعث شد تا در آن روز ۳۷۰ نفر از رزمنده ها شهید شوند اما رشادت های این رزمنده ها زبانزد بوده و هست.

شهردار اصفهان با اشاره به روز ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ افزود: پس از عملیات محرم پیکر پاک این شهدا در اصفهان تشییع شد و آن روز روزی بود که همه بزرگان کشور در خصوص این روز سخن ها گفته اند. امام راحل ما در این باره فرمودند: «در کجای دنیا مردمی مانند اصفهان دیدید» رهبر معظم انقلاب هم در این باره اشاره کردند که: «وقتی ۳۷۰ شهید به اصفهان آمد مردم خمی به ابرو نیاوردند.»

نوروزی اذعان کرد: تمامی این صحبت ها نشان از رشادت ها، دلیری ها و نقش مهم این جوانان در جنگ بوده است. آن روز میدان امام(ره) اصفهان شاهد شنیدن نام ۳۷۰ شهید بود و از بلندگوی نزدیک به عالی قاپو این اسامی به گوش می رسید. پس از آن پیام امام هم در این مراسم قرائت شد و زمانی که اسامی خوانده می شد پیکر شهیدان بر دست مردم به سوی گلستان شهدا هدایت می شد.

وی ادامه داد: این جریان به صورتی بود که از میدان امام خمینی(ره) تا گلستان شهدا صف طولانی ایجاد شده بود. آن روز خود تحولی در شهر ایجاد کرد. با وجودی که برخی خیال می کردند این تشییع منجر به ترس و دلهره فرزندان این مرز و بوم از جنگ شود اما با نگاهی به تاریخ اعزامی ها پس از این تشییع متوجه خواهیم شد که این صحبت نقض شد و جوانان ما به جبهه های حق علیه باطل شتافتند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این روز را به مردم اصفهان تسلیت می گویم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از راه و منش شهدای گرانقدر به خوبی پاسداری کنیم.

نوروزی اذعان کرد: شهرداری اصفهان تلاش می کند مانند تمامی روز های ملی و حماسی این روز را گرامی بدارد از این رو امشب (۲۵ آبان) در گلستان شهدای اصفهان مراسمی برگزار می شود.

کد خبر 328226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.