درخشش هنرمند اصفهانی در دوسالانه آبرنگ بنگلادش

هنرمند اصفهانی در دوسالانه آبرنگ بنگلادش با عنوان «امواج رنگ ها» درخشید.

به گزارش ایمنا، در نخستین دوسالانه آبرنگ بنگلادش با عنوان «امواج رنگ ها»، اثری از «شهرام سینایی» هنرمند اصفهانی، موفق به راهیابی به مرحلۀ نهایی این جشنواره شد.

این هنرمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: دوسالانۀ آبرنگ بنگلادش ازجمله نمایشگاه هایی است که فراخوان خود را به صورت اینترنتی منتشر کرد و از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره دعوت شد.

شهرام سینایی ادامه داد: من در این جشنواره با ارائۀ پرتره ای از یک مرد قشقائی شرکت کرده ام که با استفاده از تکنیک آبرنگ خلق شده است، این اثر موفق به پذیرش در این جشنواره شد و به مرحلۀ نمایش اثر در تاریخ ۵ تا ۸ مارس ۲۰۱۸ میلادی راه یافت.

وی گفت: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد نقاشی های آبرنگ در جهان سرعتی شده است، ولی من در آثارم بسیار به جزئیات موضوع نقاشی می پردازم و درواقع باید بگویم که آثار من به «هایپر رئالیسم» بسیار نزدیک است چراکه دقیقاً آن چیزی را که هست با تمام جزئیاتش ترسیم می کنم؛ ضمن اینکه مضمون نقاشی های من بیشتر مشاغل قدیمی، پرتره های رنج کشیده و فقیر و مهجور است.

این هنرمند افزود: در نقاشی یک سبک رئالیسم و یک سبک هایپررئالیسم وجود دارد. هایپررئالیسم سبکی است که در نقاشی آبرنگ معمول نیست چون اصولاً در نقاشی آبرنگ تمام جزئیات ارائه نمی شود؛ در ایران نیز اصلاً چنین سبکی وجود نداشته است، البته در دورۀ صفویان، رضا عباسی تا اندازه ای به صورت جزئی با مواد آن دوره بر روی نشانه ها و جزئیات کار کرد ولی در حد هاپیررئالیسم امروزی نبود، اما به طور کلی من در آثارم بخصوص در پرتره ها تمام جزئیات را ترسیم می کنم و نقاشی های من در گروه هایپررئالیسم جای می گیرند.

گفتنی است، شهرام سینایی، دانش آموختۀ کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان است. وی در ابتدا با ورود به موسیقی، به دنیای هنر گام نهاد و در ادامه در سال ۷۴ فعالیت خود را در زمینه طراحی و نقاشی آغاز کرد و سال ۸۰ نیز به صورت حرفه ای به نقاشی پرداخت و در این میان از محضر اساتیدی همچون عباسعلی پورصفا، کوروش اصلانی، استاد یقینی و استاد عمادی بهره مند شد.

شهرام سینایی از سال ۹۰ نمایشگاه های مختلفی را برگزار کرد و تا کنون تعداد ۱۰ نمایشگاه انفرادی داشته است، وی همچنین در بسیاری از نمایشگاه ها و جشنواره های خارجی شرکت کرده است./

کد خبر 328211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.