وجود ۷ هزار جلد کتاب در فرهنگسرای شهرداری شهرضا

شهرضا – مسئول فرهنگسرای بانوان شهرداری شهرضا گفت: در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان فرهنگسرای شهید همت شهرضا ۷ هزار جلد کتاب در موضوعان و عناوین مختلف وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، طیبه السادات رضویان در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب کودک که به مناسبت هفته کتابخوانی در محل فرهنگسرای بانوان شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: در کتابخانه این فرهنگسرا ۷ هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوان وجود دارد که در بخش ویژه کودکان آن ۸۰۰ جلد و در بخش ویژه نوجوانان هزار جلد کتاب دارد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه این فرهنگسرا که از سنین ۳ تا ۱۵ سال قابل استفاده است عناوین مختلف کتاب شامل حقوق شهروندی و سری کامل کتابهای مذهبی و انواع دایرة المعارف‌ها وجود دارد.

مسئول فرهنگسرای شهید همت شهرداری شهرضا با اشاره به برگزاری ۳ نمایشگاه کتاب در این فرهنگسرا از ابتدای سال جاری تاکنون، عنوان کرد: در این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب برگزار شده بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب عرضه شده است، این در حالی است که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند از بخشهای فروشگاه کتاب، نقاشی روی سفال و معرفی کتاب کودک نیز بازدید کنند.

وی اظهار کرد: در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه کتاب کودک در این فرهنگسرا ۲۰۰ کارت عضویت رایگان بین بازدیدکنندگان توزیع شده است.

محمدعلی جعفری – رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا نیز در این مراسم عنوان کرد: در جوامع مختلف میزان دسترسی به کتاب و آمار مطالعه به عنوان مهمترین رکن توسعه و پیشرفت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هر اندازه مردم یک جامعه دسترسی بیشتری به کتاب و منابع مطالعاتی مکتوب داشته باشند و در مقابل سرانه مطالعه هم در آن جامعه بیشتر باشد به همان اندازه پیشرفت و توسعه همه جانبه و بیشتری در آن جامعه ایجاد خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: مطالعه تاریخ ایران نشان می دهد ایرانیان از گذشته دوستدار دانش و فرهنگ بوده‌اند و در دوران بعد از اسلام نیز با تشویق هایی که در روایات اسلامی بر علم آموزی وجود داشت، انواع شاخه های دانش گسترش زیادی پیدا کرد.

کد خبر 328199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.