انگلیس برای آزادی نازنین زاغری دست به جیب شد!

برخی رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند دولت انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۵۰ میلیون پوندی خود به ایران در ازای آزادی نازنین زاغری (محکوم امنیتی محبوس در ایران) اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از خبرنگاران جوان. به نوشته این رسانه‌ها، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به مقامات وزارتخانه متبوعش دستور داده است به دنبال راهی باشند که بتوان با دور زدن تحریم‌هایی که مانع از انتقال پول به ایران می‌شوند، بدهی قدیمی این کشور به ایران را برای اعتمادسازی و بهبود روابط دوجانبه پرداخت کرد.

دولت انگلیس در سال ۲۰۰۹ محکوم به پرداخت ۴۵۰ میلیون پوند به ایران شد؛ اما تحریم‌های بین‌المللی مانع از پرداخت این پول به کشورمان شد.  گفتنی است طلب ۴۵۰ میلیون پوندی ایران مربوط به قرارداد تسلیحاتی شاه مخلوع با دولت انگلیس در دهه هفتاد میلادی است. رژیم پهلوی پیش از انقلاب اسلامی مبلغ ۶۵۰ میلیون پوند برای خرید ۱۷۵۰ دستگاه تانک "چیفتن" به دولت انگلیس پرداخت کرد اما پیش از سرنگون شدن تنها ۱۸۵ دستگاه از آن را تحویل گرفت.

به گزارش ایمنا، هر چند در روزهای اخیر ، رایزنی هایی از سوی دولت انگلیس برای آزادی نازنین زاغری با مقامات کشورمان صورت گرفته، اما خبر  پرداخت بدهی انگلیس در ازای این امر، هنوز از سوی مقامات وزارت خارجه تأیید نشده است. 

کد خبر 328184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.