اعزام پنج اکیپ پزشکی از اصفهان به مناطق زلزله زده/ ۱۰ کد اورژانس فعال هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با عملکرد تیم های اعزامی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از مراکز پیشتاز در خدمت رسانی به مردم استان کرمانشاه بود که در این رابطه کار خود را از همان نخستین ساعات وقوع زلزله انجام داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر کیانوش جهانپور ادامه داد: با توجه به این که خدمت رسانی در مواقع بحرانی از حساسیت بالایی برخوردار است، کادر مجربی از پزشکان و پرستاران اصفهان انتخاب و در تیم های خاص سازماندهی شدند.

سخنگوی دانشگاه خاطر نشان کرد: تیم های اعزامی شامل چهار متخصص جراح عمومی، سه ارتوپد، یک متخصص هوشبری، ۳۷ پرستار، ۱۱ کارشناس اتاق عمل، شش تکنسین هوشبری و دو ماما در روز دوشنبه به سمت کرمانشاه حرکت کردند.

وی تصریح کرد: روز اول، تیم پیشتاز شامل ۲ جراح و یک ارتوپد و یک پرستار در بیمارستان ارتش مأموریت را آغاز کردند و در کنار سایر همکاران به ارائه خدمات بهداشتی درمانی پرداختند، صبح روز سه شنبه نیز تیم دوم شامل ۲  جراح، یک ارتوپد، یک متخصص هوشبری، پنج کارشناس اتاق عمل، ۲ تکنسین هوشبری و چهار پرستار به منطقه گیلان غرب اعزام و در ادامه مأموریت همین تیم هنگام عصر به سرپل ذهاب اعزام  شدند.

جهانپور ادامه داد: تیم سوم شامل ۳۲ پرستار در بخش های بیمارستان هزار تختخوابی امام رضا(ع)به کمک حادثه دیدگان شتافتند، همچنین تیم چهارم شامل یک ارتوپد و یک کارشناس اتاق عمل صبح در بیمارستان امام خمینی(ره) مستقر شده و پس از ویزیت بیماران، در شیفت عصر به اتفاق ارتوپد و پرستار تیم اوّل در بیمارستان امام رضا(ع) خدمت رسانی کردند.

این مقام مسئول افزود: تیم پنجم شامل دو پرستار و یک تکنسین اتاق عمل به سرپل ذهاب اعزام شدند و ششمین تیم هم شامل چهار پرستار و دو جراح تیم اول، ظهر سه شنبه به دالاهو رفتند و به صورت مستمر به مداخلات درمانی خود پرداختند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در پایان اعلام کرد: علاوه بر تیم های اعزام شده، ۱۰ کد اورژانسی شامل هشت آمبولانس و یک اتوآمبولانس و خودروی پشتیبانی از همان ساعات اولیه پس از زلزله در استان کرمانشاه مستقر بوده و همچنان به امداد رسانی مشغول هستند.

کد خبر 328183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.