۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶

شهردار زرین شهر:

ساختمان کتابخانه زرین شهر درخور شان مردم شهر نیست

ضرورت ایجاد حرکتی نو برای پویایی کتابخانه مرکزی شهرستان لنجان
ساختمان کتابخانه زرین شهر درخور شان مردم شهر نیست

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: کتابخانه های عمومی یکی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه جوامع به شمار می آیند و به همین خاطر به کتابخانه، دانشگاه عمومی گفته می شود اما متاسفانه وضعیت فیزیکی کنونی کتابخانه مرکزی شهرستان لنجان در شان مردم زرین شهرآن هم با این پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی و مردمی که دارد نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، میثم محمدی در نشست با مسئولان شهرستان لنجان در هفته کتابخوانی اظهار کرد: کتابخانه های عمومی یکی از مهم ترین عوامل رشد و توسعه جوامع به شمار می آیند و به همین خاطر به کتابخانه، دانشگاه عمومی گفته می شود اما متاسفانه وضعیت فیزیکی کنونی کتابخانه مرکزی شهرستان لنجان در شان مرکز شهرستان آن هم با این پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی و مردمی که در استان دارد، نیست.

وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت کتابخانه مرکزی شهرستان لنجان و با توجه به اینکه فضای موجود فرهنگسرای شهرداری زرین شهر پاسخگوی این کتابخانه نیست باید با نگاهی متفاوت به رفع مشکل فضای فیزیکی این مجموعه حرکت کرد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: احداث کتابخانه و یا تبدیل به احسن یک ساختمان راه حل رفع فضای فیزیکی کتابخانه عمومی زرین شهر است و شهرداری نیز در حد توان به این مهم توجه خواهد داشت اما شناسایی افراد خیر در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ عمومی در این شهر نیز می تواند در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم جهت ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف از جمله خانواده، مدارس و مجموعه‌های آموزشی، کتاب‌داران و کتابخانه‌ها، دولت و رسانه‌های گروهی و ناشران و کتاب‌فروشی‌ها باید با رفع مشکلات موجود هم‌سو با یکدیگر به سمت هدف مشخصی حرکت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه کتابخانه ها مکانی مناسب برای شکوفایی فرهنگی هستند، گفت: با ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، بینش و آگاهی عمومی افزایش یافته و جامعه به سمت تعالی و پیشرفت پیش می‌رود از این رو با برنامه‌ریزی دقیق و هدف‌دار می‌توانیم بعضی از خلاهای فرهنگی موجود در سطح جامعه را با افزایش ضریب مطالعه افراد پر کنیم و جامعه را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

وی کتابخانه های عمومی را بازوان فرهنگی شهرداری ها دانست و اضافه کرد: اگر به فرهنگ جامعه بیشتر توجه شود بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی مرتفع می شود، مثلا اگر نگاه فرهنگی در جامعه حاکم شود مسائلی چون رعایت حقوق شهروندی و موارد مشابه بسیار راحت انجام خواهد گرفت.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: کتاب تنها عاملی است که انسان را از انزوا و جهل نجات می‌دهد، لذا جوامعی که با کتاب سروکار ندارند به نوعی با مشکلات روانی و انزوا طلبی دست و پنجه نرم می‌کنند از این جهت برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان می‌تواند در زمینه ترویج و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.
وی با بیان دیدگاه مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت مطالعه در جامعه بیان کرد: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نیاز مبرم جامعه و مردم است و ما رسالت بزرگی بر عهده داریم که با فرهنگ کتاب‌خوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم.


محمدی در پایان تاکید کرد: ما در بخش آموزش نباید تمام زمان مطالعه کودکان را با کتاب‌های درسی و کمک درسی اشباع کنیم، چون در این صورت ضربه بزرگی به آنها خواهیم زد از این جهت ایجاد بستر لازم برای حضور پرشور نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها نیازمند تلاش و همت مضاعف مسئولان امر است که امیدواریم شاهد ارتقای جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح جامعه باشیم.

کد خبر 328166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.