شهروندان اهداء کمک های نقدی برای مناطق زلزله زده را در اولویت قرار دهند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: شهروندان اهداء کمک‌های نقدی برای مناطق زلزله زده را در اولویت قرار دهند، چرا که متناسب با نیاز منطقه زلزله زده کالا و اقلام مناسب خریداری و در منطقه توزیع می شود.

محسن مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کمک‌های شهروندان اصفهانی به زلزله‌ زدگان غرب کشور  گفت: تاکنون بیش از ۴۷ تن برنج، ۴۰ هزار سوپ پوشاک و البسه، ۱۰۰ تخته فرش و چهارهزار و ۶۷۰ تخته پتو، ۶ تن خرما، ۱۲ هزار و ۲۵۰ شانه تخم‌مرغ، دو هزار بسته شیر پاکتی، ۲۶ هزار ۵۸۳ قوطی کنسرو، ۴۹ هزار و ۸۰۰ کیلو سیب‌زمینی و ۸ هزار بسته غذایی آماده ارسال به  مناطق زلزله زده است.  

وی بابیان اینکه بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به حالت آماده‌باش درآمد و از همان ساعات اولیه روند بارگیری و ارسال اقلام امدادی را آغاز کرد، افزود: بیش از هزار دستگاه چادر، ۱۵ هزار تخته پتو، سه هزار فانوس، ۶ هزار چراغ گرما زا  و پنج هزار ست ظروف از طرف جمعیت هلال احمر استان اصفهان به منطقه ارسال شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به نیروهای ستادی مستقر در محل حادثه عنوان کرد: ستاد هلال‌احمر بر اساس نیاز مناطق و اولویت افراد نیازمند اقلام را بین آنها توزیع کرده و تلاش خود را به‌ منظور پوشش صد درصدی کمک‌رسانی انجام می‌دهد.

مؤمنی با  اشاره به بی نظمی های پیش آمده در کمک رسانی از سوی برخیاز شهروندان گفت: هرچند این شهروندان از سر خیر خواهی و به منظور کمک به هموطنان آسیب دیده  تلاش می کنند و این حرکت خودجوش و انسان دوستانهٔ جای تقدیر و تشکر دارد، اما از آنجایی‌که بدون برنامه‌ریزی انجام می‌شود، عدالت بهره‌مندی از کمک‌های مردمی به‌ درستی انجام نشده و بعضی از افراد زلزله‌زده از خدمات امدادی بی‌نصیب بمانند. 

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به سیل کمک‌های امدادی به مناطق زلزله زده، افزود: متأسفانه برخی در این میان با اعلام شماره‌حساب، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی، فروش سگ‌های زنده یاب، چادر، پتو و ... می‌کنند، که بدین‌وسیله هلال‌احمر تمامی این اقدامات را غیرمجاز دانسته و هیچ کدام را تایید نمی کند.  

مومنی ضمن سپاس از مردم نوع‌دوست و سخاوتمند استان در اعلام آمادگی به زلزله‌زدگان گفت: هموطنان عزیز اهداء کمک‌های نقدی را در اولویت قرار دهند چراکه متناسب با نیاز منطقه کالای مناسب خریداری و توزیع می‌شود. بر این اساس شهروندان می‌توانند با واریز  کمک های نقدی خود به شماره‌حساب ۹۹۹۹۹ به‌ نام جمعیت هلال‌احمر نزد بانک ملی، ملت، تجارت، دی و رسالت و با کد دستوری #۳* و یا #۷۲۴* کمک‌های  نقدی خود را اهدا کنند.

کد خبر 328162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.