کاهش ۳.۴ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶ نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته و این درحالی است که این نسبت در کل کشور، یک درصد کاهش یافته است که مدیون برنامه‌های اشتغال‌زایی در دولت هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن نیرومند با بیان اینکه جمعیت استان حدود پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر و نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۴ درصد است که از متوسط کشوری یعنی ۱۱.۷ درصد، بالاتر هستیم، اظهار کرد: استان اصفهان یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده دارد که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند که با احتساب ۲۰۰ هزار بازنشسته، ۶۴ درصد جمعیت استان کارگری است و بنابراین استانی کاملا کارگری و با توجه به شاخص‌ها کاملا صنعتی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در استان اصفهان، هشت دهم درصد از متوسط کشوری بالاتر و برابر با ۲۰.۸ درصد است.

وی بیان داشت: نرخ بیکاری استان اصفهان در تابستان ۹۶ نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۴ درصد کاهش داشته و این درحالی است که این نسبت در کل کشور، یک درصد کاهش یافته است که مدیون برنامه‌های اشتغال‌زایی در دولت هستیم.

نیرومند با بیان اینکه تمام تلاش ما کاهش نرخ بیکاری است تصریح کرد: سهم طرح کارورزی چهار هزار و ۱۲۵ نفر است که آن را بین شهرستان‌ها توزیع کردیم.

وی افزود: با وجود بحث مشکل نرم‌افزاری به وجود آمده ۱۱۰ قرارداد بیشتر نتوانستیم منعقد کنیم با این حال رتبه دوم کشوری در اجرای این طرح داریم و امیدواریم این رشد تصاعدی باشد تا بتوانیم این طرح را تکمیل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ثبت نام این طرح در شهرستان گلپایگان ۷۴ و در شهرستان خوانسار ۲۶ مورد است، ادامه داد: اعتبار مشاغل خانگی، ۵۴ میلیارد تومان است که رشد چند برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: در مجموع ۲۳۳ میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی هزینه شده است که در سال گذشته ۹۰ درصد اعتبار مشاغل خانگی به پشتیبان‌ها با هدف اشتغال بیشتر پرداخت شده است.

نیرومند بیان داشت: در طرح تکاپو، یک برنامه ۵۳ هزارتایی پیش‌بینی شد که با تکلیف استاندار و با هدف نزدیک شدن به نرخ کشور، یک برنامه ۹۰ هزارتایی پیش بینی و میان شهرستان ها توزیع شد.

کد خبر 328105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.