خود مراقبتی راهبرد اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است

تیران-مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون گفت: خود مراقبتی و کسب آگاهی راهبرد اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای هر فرد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، علیرضا مرزبان، در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس اظهار داشت: دلخوشی و شادی های زودگذر موجب انحراف و شقاوت انسان می شود و برخی از افراد که شادی، آرامش و بزرگی را در آسیب های اجتماعی از جمله مصرف سیگار و مواد مخدر دیده اند نهایتا با کوهی از مشکلات روبرو شده اند.

وی افزود: دلبستگی های کوچک عامل شکست و بدبختی انسان شده و به همین خاطر آموزه های اسلامی ما را به دوری از دلبستگی به دنیا توصیه کرده اند زیرا این دلبستگی ها هر کدام در حد و اندازه خود ما را از واقعیت ها دور می کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون بیان داشت: خود مراقبتی و کسب آگاهی راهبرد اساسی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای هر فرد است که آموزش و پرورش در برنامه های پیشگیری خود آموزش خود مراقبتی و افزایش آگاهی را دنبال می کند.

وی کسب مهارت های زندگی و قدرت نه گفتن را مهم خواند و یادآورشد: کسانی که توانایی قدرت نه گفتن را در مقابله با تهدیدها دارند قادر به عبور از شرایط سخت زندگی و مقابله با آسیب های اجتماعی هستند.

کد خبر 328104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.