وقتی آذری رکورد سپاهان را فراموش کرد

برخلاف تصور مدیرعامل ذوب‌آهن، سپاهان با هشت حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا با اختلاف از این نظر از سایر نمایندگان ایران و از جمله تیم همشهری پیش است.

به گزارش ایمنا، سعید آذری در یک گفت‌وگوی رادیویی مرتکب اشتباهی آماری شد. مدیرعامل ذوب‌آهن در مصاحبه امروز خود گفت که این تیم اصفهانی اولین تیم ایرانی است که سه دوره متوالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است اما این ادعا درست نیست.

برخلاف تصور آذری، رکورد حضور پی‌درپی در لیگ قهرمانان نه در اختیار ذوب‌آهن که از آن تیم همشهری است. سپاهان که با ۱۱ حضور در آسیا از حیث تعداد دفعات شرکت در لیگ قهرمانان بین تیم‌های ایرانی رکوددار است در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بی‌وقفه در این رقابت‌ها حاضر بود تا با هشت حضور متوالی از این نظر رکورددار باشد.

طلایی‌پوشان اصفهانی در فاصله سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ فقط در ۲ دوره در لیگ قهرمانان غایب بودند. غیبت سپاهان مربوط به سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵ است.

سپاهان امسال برای دومین فصل متوالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد.

گفتنی است، استقلال تهران نیز در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ برای ۶ دوره متوالی در این رقابت‌ها شرکت کرده است.

جالب آنکه حتی خود ذوب‌آهن نیز تا پیش از این سابقه سه حضور متوالی در لیگ قهرمانان را داشته است. تیم اصفهانی در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ سه مرتبه پیاپی مجوز شرکت در این مسابقات را به دست آورد. تراکتورسازی هم سابقه چهار حضور متوالی در این رقابت‌ها را دارد.

کد خبر 328065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.