توجیه نبودن معلمان، خانواده ها و کلاس های پر تراکم چالش آموزش ابتدایی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: توجیه نبودن معلمان، خانواده ها و کلاس های پر تراکم از جمله چالش های موجود آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضوان حکیم زاده پیش از ظهر امروز در همایش کشوری آموزش ابتدایی به میزبانی اصفهان با اشاره به شرایط جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: هر چند موضوعات نگران کننده ای مثل جذب ۱۲۰ هزار معلم در طرح مجلس جای تامل بسیار دارد، اما امیدواریم که به موضوعات درخواست شده توجه شود.

لزوم تعیین تکلیف و حل وضعیت استخدام معلمان ابتدایی

 حکیم زاده با تاکید بر موضع گیری هایی انجام شده در خصوص شرایط جذب معلمان ابتدایی گفت: ضروری است که تعیین تکلیف و حل وضعیت استخدام این معلمان در اولویت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در صورت وجود مکانیزم و برگزاری آزمون استاندارد به طور یقین این افراد در آزمون پذیرفته و در دوره بتدایی مشغول به فعالیت می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها با جذب معلمان ابتدایی از طریق آزمون کتبی و شفاهی مخالف هستم، گفت:  این روند باید برای جذب معلمین در همه مقاطع تحصیلی صورت بگیرد.

حکیم زاده با اشاره به افزایش آمار خروجی های آموزش و پرورش طی ۵ سال آینده گفت: استفاده از ظرفیت دانشکده های علوم تربیتی یکی از راهکاری های مواجهه با این چالش است.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری دوره های یکساله مهارت آموزی برای این افراد قادر خواهیم بود؛ دانشجویانی که با رتبه های خوب در دانشگاه ها در رشته های علوم تربیتی درس می خوانند را جذب کنیم.  

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با تالیف یک ساز و کار مشخص به دنبال این هدف هستیم تا معلمی که در دانشگاه تدریس می کند بعد از چند سال درس دادن فرصت مطالعاتی با هزینه دولت دریافت کند. باید این فرصت برای معلمان مان فراهم  شود و این امر مستلزم این است که نگاه کارمندی را در کار فرهنگی تغییر دهیم.

حکیم زاده گفت: امیدوارم که با پیگیری های انجام شده امکان استفاده از  ظرفیت های پیش بینی شده برنامه ششم در نظام پرداخت فرهنگیان فراهم شود.

لزوم انجام تصمیم گیر ی ها بر اساس کار پژوهشی و مطالعاتی

 حکیم زاده با اشاره به شعاع تصمیم های گرفته شده در آموزش و پرورش گفت: تاثیر شعاع تصمیمات گرفته شده شامل ۱۷ میلیون دانش آموز و ۸ میلیون دانش آموز ابتدایی و پیش دبستانی و عشایر است. از این رو ضروری است تا تصمیم گیر ی ها بر اساس کار پژوهشی و مطالعاتی انجام شود.

حکیم زاده ادامه داد: با پژوهش های انجام شده  و با تجزیه و تحلیل دادها درباره ارزشیابی کیفی و توصیفی  نقاط قوت و ضعف در این بخش را شناسایی کردیم. وی توجیه نبودن معلمان، خانواده ها و کلاس های پر تراکم را از جمله چالش های موجود آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی عنوان کرد.

حکیم زاده برگزاری آزمون های مدارس خاص و استعداد درخشان در پایه هفتم  را یکی دیگر از چالش  های آموزش و پرورش  دانست و گفت: این موضوعی است که خانواده ها و دانش آموزان را از مقطع ابتدایی با خود درگیر می کند.

کد خبر 328047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.