اخذ ۸۵ سند مالکیت ویژه موقوفات شهرضا در سال جاری

شهرضا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ سند مالکیت برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به ۵۰ درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام رضا ابراهیمی در نشست خبری به مناسبت هفته وقف عنوان کرد: وقف یکی از بهترین انواع صدقات جاریه است که سبب ماندگار نام و مال افراد خواهد شد.

وی ادامه داد: موقوفات زیادی در شهرضا وجود دارد که یکی از مهمترین آنها موقوفه شاهنظر است که برای آستان امامزاده شاهرضا وقف شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: بر اساس آخرین امار موجود در شهرستانهای شهرضا و دهاقان ۷۷۴ موقوفه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شهرستان شهرضا قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: از مجموع موقوفات شهرستان ۶۶۳ موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و ۱۱ عدد هم غیرمتصرفی است.

وی گفت: مجموع رقبات شهرستان نیز ۲ هزار و ۹۹۵ عدد است که از این تعداد یکهزار و ۹۳۱ عدد متصرفی و ۹۸۶ عدد غیرمتصرفی هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا بیان کرد: در ۲ شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا ۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد ۱۳ عدد در شهرضا و ۴ عدد در دهاقان قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: در سامانه جامع مساجد کشور ۳۱۰ مسجد، ۳۳ حسینیه و ۱۲ تکیه به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ سند مالکیت برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به ۵۰ درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در دهه وقف امسال ۹ نفر از مبلغان مذهبی به مناطق مختلف اعزام و برای تبیین فرهنگ وقف تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در سال جاری ۲ موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که یکی از انها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

کد خبر 328015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.