پیگیری مراحل اجرایی طرح تامین آب شرب پایدار در فریدن

فریدن- فرماندار فریدن گفت: مراحل اجرایی طرح تامین آب شرب پایدار در فریدن مجدانه پیگیری می شود.

کمال رضایت در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به جلسه آبان ماه سالجاری در وزارت نیرو و تصویب تخصیص آب به شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت اظهار داشت: طرح تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار که به دلیل دیدگاه های کارشناسی و برخی مشکلات از ۲ سال گذشته به تاخیر افتاده بود در دوم آبان ماه سال جاری توسط وزارت نیرو به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: در این طرح نیاز آب شرب شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت تا افق ۱۴۲۵ به میزان ۹.۲ میلیون متر مکعب در قالب تامین آب شرب از منابع مختلف از جمله حوضه آبریز زاینده رود مورد تایید قرار گرفته است.

فرماندار فریدن ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری های انجام شده، آب و فاضلاب شهری نیز  به تازگی برای احداث مخزن های مورد نیاز در شهرهای داران و دامنه مقدمات لازم را فراهم نموده و در روستاها نیز اقدامات لازم از جمله آماده سازی زیرساخت ها و اصلاح شبکه به قوت در حال پیگیری و اجراست.

رضایت همچنین از تهیه طرح مسیرهای تعیین شده و محل های لوله گذاری شده از چشمه لنگان تا شهرستان فریدن خبر داد و گفت: در هفته آتی فاز یک مطالعات روستایی خاتمه می یابد و سپس نقشه برداری هوایی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات ساخت مخازن آب شهرهای داران و دامنه خبر داد و گفت: بهره برداری از چاه آهکی شهر دامنه - داران نیز که از چهار سال گذشته دچار وقفه شده بود، آغاز و بزودی در شبکه آبرسانی تزریق خواهد شد.

رضایت همچنین از احداث و تکمیل مجمتع های آب رسانی در روستاها خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تامین آب شرب از منابع پایدار برای هر چند روستا یک مجتمع احداث خواهد شد تا علاوه بر افزایش کمی آب، کیفیت آن نیز افزایش یابد و در این راستا شرکت آبفار استان از ابتدای امسال اقدام های مطلوبی را انجام داده اند.

فرماندار فریدن تاکید کرد: طرح تامین آب شرب از منابع پایدار، طرحی کلان و ملی است و شرکت آب منطقه ای نباید به تنهایی عهده دار این طرح باشد.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز باید در مراحل تهیه طرح و همچنین مراحل اجرایی و عملیاتی قسمتی از کارها را عهده دار باشند تا پروژه در مدت زمان کمتری به بهره برداری برسد.

فرماندار فریدن  با بیان اینکه لازمه به ثمر رسیدن این پروژه یکدلی، اتحاد و همکاری مردم و مسئولان با یکدیگر است، افزود: امیدوارم ادارات مرتبط استانی با همتی مضاعف مجموعه مدیریت شهرستان را برای اجرایی نمودن و به ثمر نشاندن این پروژه همراهی نمایند.

به گزارش ایمنا؛ با حکم فرماندار فریدن، ایزد ابوالحسنی دبیر ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی فریدن با حفظ سمت مسئول پیگیری امور مربوط به تامین آب شرب شهرستان از منابع پایدار شد.

در حال حاضر ۷۰ روستای شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با مشکلات کمبود آب روبرو است و آب شرب ۳۰ روستا با تانکر تامین می ‌شود.

کد خبر 327998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.