میراث پژوهان کوچک، نامزد ایران من شد

اسامی نامزدهای دریافت جایزه در اولین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو(جشنواره ایران من) منتشر شد.

به گزارش ایمنا، اسامی نامزدان دریافت عناوین برتر در رشته های مختلف اولین جشنــواره فرهنگی هنری مردم و رادیو با عنوان «جشنوارۀ ایران من» اعلام شد و بر این اساس کانال تلگرامی «کانون میراث پژوهان کوچک» از اصفهان در بخش فضای مجازی به عنوان یکی از نامزدین دریافت جایزه انتخاب شد.

گفتنی است، «جشنوارۀ ایران من» با هدف کشف استعداد در میان علاقمندان به رادیو کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به پشتوانه اجرایی و تجربه موفق جشنواره جوانه که حدفاصل سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ در شبکه رادیویی جوان برگزار شده است، برنامه ریزی جدیدی برای علاقمندان به رادیو دارد. طی چهار دوره برگزاری این جشنواره بیش از ۴۰هزار اثر در قالب های محتوای رادیویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این تعداد اثر حاصل زحمات و هنرمندی حدود بیست و هفت هزار نفر بود. کمیته داوری اولین دوره جشنواره ایران من بعد از پایان داوری در بخش های مختلف نامزد های دریافت جایزه در هر بخش را معرفی کرد که در بخش فضای مجازی، از کانال تلگرامی «کانون میراث پژوهان کوچک» به عنوان یکی از کاندیداهای منتخب این جشنواره نام برده شده است.

همچنین کانال تلگرامی «کانون میراث پژوهان کوچک» با عنوان اختصاری(کمک) یکی از کانال‌های ایجاد شده با موضوع میراث فرهنگی است، آنچه این کانال را نسبت به سایرین، متمایز می‌کند آموزش میراث فرهنگی به با نگاهی خاص به قشر کودک و نوجوان است چیزی که اغلب از نظرها دور مانده است. هسته اصلی افرادی که در اجرا و ارائۀ این کانال تلگرامی فعالیت دارند متشکل از افراد متخصص در حوزۀ میراث فرهنگی است؛ «سمانه آقایی آبچوئیه» کارشناس ارشد مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی، «شیرین مستغاثی» کارشناس ارشد مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی و «لیلا کلانتری» کارشناس ارشد پژوهش هنر، با این باور که می‌توان اهمیت میراث فرهنگی را در کودکان و نوجوانان نهادینه کرد، گردهم آمده‌اند و تلاش می‌کنند تا با اشترک مساعی از طریق فعالیت در کانال تلگرامی «کانون میراث پژوهان کوچک»، نقشی مؤثر و شایان توجه در آموزش میراث فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم ایفا کنند.

اولین جشنــواره فرهنگی هنری مردم و رادیو(جشنواره ایران من) در بخش های پادکست، گزارش، متن رادیویی، عکس، شعر، فضای مجازی، مستند، داستانک، آنونس، طنز، موسیقی، و کاریکاتور برگزار شد که آئین اختتامیه و اعلام نفرات برگزیده ۱۴ آذرماه برگزار می شود.

کد خبر 327995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.