کتاب منشاء نورافزایی و ابزاری برای پیشرفت جامعه است

شهردار اصفهان تاکید کرد: کتاب همیشه به عنوان یک ابزار مناسب برای رشد و پیشرفت جامعه و منشاء نورافزایی و روشنی بخش بوده است.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهارکرد: در این هفته به کتابخانه مرکزی شهرداری  آمدم تا همزمان با روز کتاب و کتابداری به کارکنان زحمتکش این کتابخانه خسته نباشید گفته و این روز را را تبریک بگویم.

وی افزود: مایل بودم از نزدیک افرادی که در این کتابخانه خدمت می کنند و کتاب می خوانند را ببینم.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان از جمله بخش های مخزن و مرجع، قرائت خانه و کتابخانه دیجیتال اظهارکرد: در این بازدید اقدامات انجام شده در کتابخانه مرکزی شهرداری را مناسب دیدم ولی امیدواریم که با سیاست ها و برنامه های  جدید وضعیت ارتقاء پیدا کند و شاهد بهره وری و استفاده هر چه بیشتر دانشجویان و مراجعه کنندگان باشیم.

کتابهای دیجیتال جبران کننده نیاز به کتاب نیستند

وی تاکید کرد: به اعتقاد من هیچ چیزی نمی تواند جایگزین کتاب شود، اگرچه امروزه در فضاهای مجازی و کتابخانه های دیجیتالی  نقش کتاب را ایفا می کنند ولی این  نقش، نقش واقعی و جبران کننده نیاز به کتاب نیست .

نوروزی با اشاره به اینکه کتاب همیشه به عنوان یک ابزار مناسب برای رشد و پیشرفت جامعه و منشاء نورافزایی  و روشنی بخش بوده است، گفت: به همین دلیل فکر می کنم هر روز باید توجه ما به کتاب و محل کتاب خواندن و تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب های جانبی چون کتب تاریخی سیاسی و اقتصادی مذهبی و مواردی که می تواند نیازهای جامعه را برای رشد و پیشرفت انسان ها فراهم کند، بیشتر باشد.

وی ادامه داد: من اهل مطالعه هستم و کتابخانه بزرگی در منزل دارم اما این روزها مشغله زیاد کمی مانع مطالعه من شده است.

شهردار اصفهان با تاکید بر فواید اهدای کتاب نیز اظهارکرد: در منزل اتاق مخصوصی برای مطالعه دارم، تعداد زیادی از کتاب های خود را نیز اهدا کرده ام؛ بسیاری از کتاب های من مرجع است، البته به طور معمول کتابهای مرجع را کسی از اول تا آخر نمی خواند و در موقع نیاز به آن ها مراجعه می کنم.

وی یادآور شد: خانواده من نیز به کتابخوانی علاقمند هستند اما  بیشتر کتاب های تخصصی رشته تحصیلی خود را مطالعه می کنند.

نوروزی خواستار ارایه اظهار نظر و برنامه های تعداد بیشتری از مسئولان شد تا موارد مورد بررسی قرار گیرد و سیاست های لازم اتخاذ شود.

بدنبال افزایش سرانه مطالعه در اصفهان هستیم

وی با بیان اینکه قرار است سیاستی را اتخاذ کنیم که سرانه کتابخوانی ارتقاء پیدا کند و گرایش افراد به سوی کتاب های مختلف برود، خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم افراد را وادار به خواندن کتاب هایی که ما معرفی می کنیم، نماییم بلکه خودشان باید کتاب های مورد علاقه شان را مطالعه کنند.

شهردار اصفهان اظهارکرد: ما باید تنوع زیادی در رشته های مختلف و تعدد در کتاب های مختلف داشته باشیم که افراد بتوانند بر حسب علاقه اشان از آن ها استفاده کنند

وی تصریح کرد: طی بازدیدی که از کتاب های مرجع کتابخانه مرکزی داشتم، از محل نگهداری کتاب های مرجع راضی نیستم و جای آن ها و  چینش کتاب ها  بسیار نامناسب است که باید اصلاح شود.

کد خبر 327933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.