پنج شنبه بازار صنایع دستی در فریدن راه اندازی می شود

فریدن - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن گفت: پنج شنبه بازار صنایع دستی در فریدن راه اندازی می شود.

محمود سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، از ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در فریدن خبر داد.

وی با بیان اینکه بازارچه صنایع دستی فریدن در ۱۲ غرفه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است، اظهار داشت: این بازارچه در ضلع غربی محل ساختمان نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی(موزه مردم شناسی) این شهرستان مستقر شده است که در مرحله اول پنج شنبه بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان شهرستان  در این محل آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: متقاضیان می توانند بدون صرف هزینه و به صورت رایگان محصولات خود را پنج شنبه هر هفته برای فروش عرضه نمایند.

سلیمی ادامه داد: به تدریج و با توجه به نیاز هنرمندان، حجم محصولات تولید شده و نیز استقبال مردم این آمادگی وجود دارد که روزهای فعالیت این بازارچه افزایش یابد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریدن بازارچه‌های دائمی صنایع دستی را در معرفی و فروش مستقیم صنایع دستی به عنوان یک محصول فرهنگی به علاقمندان و تبادل تجربیات فعالان این عرصه براساس سلیقه بازار موثر دانست و افزود:  این اقدام زمینه را برای ارتقای کمی و کیفی محصولات و نیز اشتغالزایی پایدار در حوزه‌های صنایع دستی و سنتی فراهم می کند.

سلیمی همچنین از صدور ۱۷۰ پروانه انفرادی برای هنرمندان صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد پنج کارگاه صنایع دستی در زمینه چرم دوزی، معرق، منبت، سرمه دوزی - ملیله دوزی و نگارگری فعالیت می کنند.

کد خبر 327910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.