تبلور همدلی و مشارکت مردم زرین شهر برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

لنجان_ضرورت تامین مایحتاج برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه نکته ای است که بار دیگر اتحاد، همدلی و مشارکت ملت ایران را درلحظات حساس به نمایش می گذاردوامروز دست های پرمهر مردم زرین شهر هم در این حادثه لخراش بر روی شانه مردم کرمانشاه قرار گرفت تا تسلی بخش درد، غم و اندوه مردم زلزله زده این استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ضرورت تامین مایحتاج برای آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه نکته ای است که بار دیگر اتحاد، همدلی و مشارکت ملت ایران را در لحظات حساس به نمایش می گذارد و هم اکنون همت ستودنی ملت سربلند ایران مرهمی برای داغ دیدگان و آسیب دیدگان این حادثه دردناک شده است و قطعا بار دیگر کمک های مردمی می تواند نقش پررنگی را در کم کرد درد و رنج هموطنان آسیب دیده را ایفا کند. و امروز دست های پرمهر مردم زرین شهر هم در این حادثه دلخراش بر روی شانه مردم استان کرمانشاه قرار گرفت تا تسلی بخش درد، غم و اندوه مردم زلزله زده این استان باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان حمیدرضا جوادی با اشاره به اهمیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به بروز زمین لرزه در مناطق غربی کشور به ویژه در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن، مصدوم و بی سرپناه شدن تعدادی زیادی از هموطنان شده از این رو پیرو منویات رهبر معظم انقلاب بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه، جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان در راستای اهداف و برنامه‌های بشردوستانه خود در جهت بهره‌گیری از همت والا و توان بالقوه خیرین و مردم شریف ایران، برای حمایت و همدردی با هم نوعان و مردم آسیب دیده این حادثه دلخراش، نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام کرده است.

وی افزود: این سازمان در تلاش است با بهره گیری از همت و توان بالقوه خیرین، داوطلبان و مردم شهرستان لنجان و برای حمایت و همدردی با همنوعان و مردم آسیب دیده نسبت به برگزاری فراخوان جذب کمک های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی اقدام کند از این رو مردم شریف شهرستان لنجان می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود اعم از پتوی سالم و تمیز، لوازم گرمایشی، چادر، کنسرو و خشکبار و آب معدنی، لوازم بهداشتی، داروهای ضروری، شیر خشک و وسایل بهداشتی نوزاد را به جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان تحویل دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان تصریح کرد: جمع اوری کمک های نقدی و غیر نقدی برای کمک به مردم زلزله زده استان کرمانشاه و مناطق غربی در بازه زمانی ۲۲ آبان لغایت ۴ آذر امسال انجام گرفت و رویکرد این فراخوان بر جمع آوری کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی بوده و تاکید می شود برای حفظ کرامت انسانی از اهداءهر گونه مواد فاسد شدنی و مستعمل اجتناب شود.

وی اضافه کرد: تمرکز اصلی جمعیت هلال احمر شهرستان لنجان بر جمع آوری کمک های نقدی است تا بتواند بر اساس نیازهای اعلام شده از سوی سازمان امداد و نجات، اقلام مورد نیاز برای آسیب دیدگان تهیه و ارسال کند.

جوادی یادآور شد: از این رو مردم شریف شهرستان لنجان می توانند کمک های نقدی خود را با شماره حساب ۹۹۹۹۹در بانک های ملت، صادرات، مسکن، دی، تجارت، سپه، پارسیان، شهر و اینده و به شماره حساب های بانک ملی ۷۰۲۷۰، ۸۰۰۳۰۰، ملت نیز  واریز کنند، علاوه بر ان مردم عزیز می توانند کمک های نقدی را از طریق شماره گیری با تلفن همراه *۷۴۱*۳*۱۱۲#و یا *۷۲۴# جهت کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه واریز کنند.

وی عنوان کرد: کمکهای مردمی باید در اولین فرصت به دست مردم زلزله زده برسد تا این افراد احساس همدردی و همدلی را در کنار خود حس کنند و بدانند که مردم آنها را فراموش نکرده اند.

سعید نادی زاده رئیس شورای اسلامی زرین شهر نیز گفت: بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه لزوم تامین آب آشامیدنی و مواد غذایی به دلیل وقوع زلزله و آسیب دیدگی مناطق روستایی پر رنگ شد که بعد از گذشت ساعاتی از زمان وقوع زلزله شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر نیز آستین همت برای مساعدت به زلزله زدگان را بالا زدند.

وی با بیان اینکه نباید زلزله زدگان دچار آسیبهای ثانویه بشوند، افزود: وقوع زمین لرزه آسیب اولیه بوده که خسارات جانی و مالی به مردم استان کرمانشاه وارد کرده اما باید با کمکهای نهادهای دولتی و مردمی از وقوع حوادث دیگر که می تواند از عدم اسکان اضطراری، نبود مواد غذایی و آب آشامیدنی ناسالم به وجود بیاید، جلوگیری کرد که این کار تنها با مساعدتهای مردمی می تواند انجام شود.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر نیز در حد توان خود برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه وارد عمل شده است و با تهیه دو تریلر پتو، آب معدنی، کنسرو و خشکبار را به کرمانشاه اعزام کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز گروه خونی O منفی در مناطق زلزله زده در تلاش هستیم با رایزنی های لازم با سازمان انتقال خون استان زمینه لازم را برای راه اندازی پایگاه سیار اهداء خون و اهداکنندگان گروه خونی O منفی و دیگر گروه های خونی در زرین شهر مهیا سازیم.

نادی زاده عنوان کرد: فعالان اجتماعی نیز در تلاش هستند در میدان مرکزی زرین شهر با راه اندازی پایگاه سیار جمع آوری کمک های مردمی کمک های غیرنقدی را جمع آوری کنند تا بتوانند درمیان مردم آسیب دیده کرمانشاه توزیع کنند لذا مردم همیشه در صحنه زرین شهر می توانند بار دیگر صحنه هایی زیبا وناب از حس هم نوع دوستی و کمک به دیگران را به نمایش بگذارند.

از سوی دیگر فعالان اجتماعی به سرعت وارد عرصه شدند و از طریق مختلف به ویژه فضای مجازی و تلگرام پیام هایی مبنی بر نیازهای مردم زلزله زده منتشر کردند که این پیام ها به سرعت در گروه ها و کانال ها زرین شهر منتشر شد.

علیرضا جعفری یکی از فعالان اجتماعی گفت: کمپینی توسط مردم زرین شهر به طور خودجوش برای جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان کرمانشاه تشکیل شده و تاکنون توانسته ایم یک کامیون آب معدنی را جمع آوری و به کمک شهرداری زرین شهر و در اختیار قرار دادن یک کامیون این محموله را به کرمانشاه منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان در زرین شهر ادامه دارد که در اسرع وقت به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

کد خبر 327896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.