شهرسازی نوعی شهروندسازی است/زیبایی محیط شهری مظهری از هنر

نجف آباد - شهردار اصفهان گفت: علم شهرسازی نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت زندگی شهری دارد به طوری که به جرات می توان ادعا کرد که شهرسازی را باید نوعی شهروند سازی بدانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در همایش روز شهرسازی دانشگاه نجف آباد با تسلیت جان باختن جمعی از مردم غرب کشور در زلزله اخیر اظهار داشت: موضوعات شهرسازی را نمی توان از مسائل زندگی جدا دانست، این علم به میزان قابل توجهی با اصول شهروندسازی گره خورده و جمع این دو می تواند به ارتقای کیفیت زندگی کمک شایانی کند.

وی که سخنانش را با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه سردار شهید احمد کاظمی و محسن حججی شروع کرده بود، اضافه کرد: اگر خدماتی که مجموعه های مختلف به مردم ارائه می دهند به صورت انسان محوری تنظیم و اجرا شود، شاهد آسایش و آرامش بیشتری برای اقشار مختلف خواهیم بود.

شهردار اصفهان شهرسازی را رشته ای مهم و تاثیر گذار در حفظ جان و آسایش شهروندان برشمرد و ادامه داد: امیدواریم هر کس در هر کجایی که قصد ارائه خدمت و فعالیت دارد، برای اصل شهرسازی نیز اهمیت خاص قائل شود تا از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.

وی برگزاری چنین برنامه هایی را در راستای ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود زندگی شهری موثر خواند و گفت: حدود ۶۰ سال پیش یکی از اساتید دانشگاه های آرژانتین با نامگذاری این روز به نام شهرسازی تلاش کرد اهمیت این موضوع را به خوبی روشن کند.

شهرسازی رشته ای مهم در حفظ جان و آسایش شهروندان است

شهردار اصفهان همچنین در بخش پاسخ به سوال های دانشجویان در خصوص زمان رفع برخی نازیبایی های شهر اصفهان گفت: آسایش و آرامش انسان ها به عواملی مختلفی وابسته است که از جمله آن ها می توان به زیبایی محیط شهری به عنوان مظهری از هنر اشاره کرد.

نوروزی از شهرسازی و معماری به عنوان بستر مورد نیاز فراهم کردن چنین زیرساختی نام برد و اضافه کرد: در خصوص اتوبان منتهی به فرودگاه و اتوبان نائین به سمت باغ رضوان و کارخانه قند، در چند روز اخیر بازدیدی داشته ایم تا این مسیر را به عنوان رینگ چهارم ترافیکی شهر و نجات دهنده ترافیک این قسمت مورد توجه بیشتر قرار گیرد. دو پل بزرگ یکی در مقابل کارخانه قند و یکی هم در مقابل فرودگاه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری بر زیبا سازی ورودی های اصلی شهر تاکید دارد و با اعلام قرار گرفتن دو نقطه از این نقاط در مسیر همین اتوبان خاطرنشان کرد: زیباسازی این نقاط باید به گونه ای صورت گیرد که هر مهمانی که به این شهر وارد می شود، نماینده از تمامی زیبایی های شهر اصفهان را در همان نقطه مشاهده کند.

نوروزی بیان داشت: از جمله طراحی هایی که در دستور کار قرار گرفت می توان به ایجاد مسیری به عنوان جاده تشریفات برای خروجی فرودگاه اصفهان اشاره کرد که طی آن باید به شکلی زیباسازی صورت گیرد که تمامی گردشگران داخلی و خارجی با دیدن آن، به عمق زیبایی شهر زیبای اصفهان پی ببرند.

شهردار اصفهان همچنین در خصوص دانشگاه آزاد نجف آباد هم بیان داشت: بنده خودم نیز بارها در این مجموعه عظیم حضور داشته ایم و این جا به نوعی خانه من نیز محسوب می شود.

کد خبر 327876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.