ولایتی، اظهارت سعد حریری را تکذیب کرد

مشاور امور بین‌الملل رهبرانقلاب: اینکه حریری اعلام کرده که در دیدار اخیر به بنده گفته «ایران در امور داخلی لبنان دخالت نکند»، درست نیست؛ چرا که او اصلا چنین حرفی در آن ملاقات نزد.محور دیدار با سعد حریری روابط دو جانبه و منطقه ای بود و او می خواست میان ایران و عربستان وساطت کند.

به گزارش ایمنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در نشست خبری اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها به مباحثی که درمورد دیدار وی با سعد حریری در لبنان مطرح شده است، اشاره و اظهارکرد: حریری این گونه بیان کرده که در این ملاقات به بنده گفته است که در امور داخلی لبنان دخالت نکنید که اصلا چنین چیزی مطرح نبوده است. وی افزود: مذاکرات ما به هیچ وجه تند، خشن و این مواردی که گفته اند، نبوده است و اینها القائات سعودی ها و دیگرانی است که مایل نیستند لبنان در آرامش باشد و دوستی استراتژیک دو کشور را ببینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در این دیدار بجز بنده سفیر ایران در لبنان هم حضور داشت و ما هیچ گونه تهدیدی نکردیم، محور دیدار با سعد حریری روابط دو جانبه و منطقه ای بود. ولایتی خاطرنشان کرد: از طرفی وی خواست که میان ایران و عربستان وساطت کند که من گفتم ما مشکلی با مذاکره نداریم ولی به سعودی های بگوئید شما سه سال است یمن را ویران کردید و اجازه ورود غذا و دارو را نمی دهید.

وی ادامه داد: در این دیدار به آقای حریری گفتم به سعودی ها بگوئید که از جنایات انسانی در یمن دست بردارید چرا که اینها ربطی به سیاست ندارد و باید با یمنی ها مذاکره کنند چرا که مساله یمن راهکار صرفا سیاسی دارد و نه بمباران کور. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: به آقای حریری گفتم از اتحاد احزاب گروه های سیاسی داخلی لبنان استقبال می کنیم و این کشور امروز یکی از امن ترین کشورهای اسلامی است و این از برکت مقاومت اسلامی و مردم فهیم و آگاه لبنان است. 

وی همچنین اظهار کرد: ایران و لبنان برادر و متحد هستند و روابط راهبردی با یکدیگر دارند و در رابطه با مساله استعفای آقای حریری این یک موضوع داخلی است و امیدواریم اگر قوانین داخلی آنها اجازه دهد بعد از این تحولات یکی دو هفته اخیر، آقای حریری به لبنان بازگردد و در این رابطه که وی سر کار بماند یا نه مردم لبنان باید تصمیم بگیرند.

 سعد حریری نخست وزیر لبنان هفته گذشته در ریاض و از طریق شبکه العربیه از سمت خود استعفا کرد. وی قبل از سفر به ریاض و در لبنان با علی اکبر ولایتی دیدار و گفت و گو کرد که برخی استعفای حریری را به این دیدار ربط داده بودند. وی در متن استعفای خود اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله مطرح کرد. وی همچنین روز یکشنبه در گفت و گویی با شبکه المستقبل وعده داد به لبنان بازمی گردد.

کد خبر 327845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.