اجرای ۲۵۰ پروژه در بافت های فرسوده شهر

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در بافت فرسوده بیش از ۲۵۰ پروژه اجرا کرده است.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در اصفهان وجود داردکه حدود ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری در این بافت ها ساکن هستند.
وی با تاکید براینکه بیش از نیمی از املاک واقع در بافت های فرسوده فاقد سند مالکیت هستند، افزود: ازهمین رو افراد نمی توانند از تسهیلات ساخت و ساز شهری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۹ قانون حمایت از نوسازی و بهسازی، کمیسیون ویژه ای برای رسیدگی به سند مالکیت شهرها تشکیل شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه این کمیسیون نیز برای اصفهان پیش بینی و جلساتی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این کمیسیون متشکل از اداره ثبت، راه و شهرسازی و نماینده ای از دادگستری اصفهان است.
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در قانون پیش بینی شده که برای احیا بافت فرسوده شهر باید وام ۸ درصدی پرداخته شود، اظهار کرد: همچنین دولت باید برای این امر ۱۰ درصد یارانه تسهیلات پرداخت کند از همین رو از وزیر راه شهرسازی درخواست شد تا به شیوه پرداخت وام ها رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه در ۹ سال گذشته ١٧ درصد از بافت های فرسوده نوسازی شده است، ادامه داد: حدود ۷۰ هزار پروانه در شهر اصفهان صادر شده که حدود ١٣هزار مورد آن مربوط به ساخت و ساز در بافت فرسوده بوده  است.
جعفری با تاکید براینکه شهرداری اصفهان در بافت فرسوده بیش از ۲۵۰ پروژه انجام داده است، خاطرنشان کرد: بازگشایی معابر و میادین شهر و بازگشایی گلوگاه های بافت های فرسوده مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در این راستا انجام شده است.

کد خبر 327815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.