مهمترین اصل برای مبارزه با فساد شفاف سازی است

عضوشورای اسلامی شهراصفهان گفت: کشور ایران طی دوران های مختلف با مسئله فساد مواجه بوده و برهمین اساس تمام کارشناسان حوزه سیاسی تاکید می کنند مهمترین اصل برای مبارزه با فساد شفاف سازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری دربرنامه تلویزیونی (اینجا اصفهان) اظهارکرد: یکی ازمحورهای اصلی شورای اسلامی شهر اصفهان تحقق شفافیت شیشه ای در شهرداری و مبازره با فاسده است.

وی با اشاره به اینکه این دیدگاه مبتنی بر یک گفتمانی است که در دنیای امروز به عنوان یک حکمرانی خوب از آن یاد می شود، گفت: اگربخواهیم ابر چالش های ایران را بررسی کنیم می بینیم که با کم رونقی اقتصاد وعدم سرمایه گذاری در کشورمواجه هستیم.

عضوشورای اسلامی شهراصفهان عنوان کرد: براساس مطالعات نهادهای بین المللی یکی ازعلل عدم سرمایه گذاری و فرارسرمایه گذار از شهرها وجود فساد و فقدان شفافیت است.

مقدری با تاکید براینکه طبق آمارهای موجود هرساله در دنیا نزدیک به یک میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار رشوه پرداخت می شود، اضافه کرد: همچنین نزدیک به بیش از ۲ میلیارد دلار از سرمایه کشورها مفقود می شود.

مهمترین اصل برای مبارزه با فساد شفاف سازی است

وی با بیان اینکه ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد بنیان اساسی سرمایه گذاری و ایجاد کسب وکار جدید است، تصریح کرد: کشور ایران نیز در طول دوران های مختلف با مسئله فساد مواجه بوده و برهمین اساس تمام کارشناسان حوزه سیاسی تاکید می کنند مهمترین اصل برای مبارزه با فساد شفاف سازی است.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان تاکید کرد: باید تمام ساز و کارها و اطلاعات و برنامه ریزی ها برای شهروندان و ذی نفعانی که قصد دارند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنند، مهیا شود، از این رو اعضای دوره پنچم شورای شهر اصفهان از ابتدای آغاز فعالیت خود چندین گام بزرگ برای شفافیت سازی برداشته اند.

وی ادامه داد: در شورای شهر هر شهری مسایلی رد و بدل و در مورد موضوعاتی که با سرنوشت یک شهرمربوط است، تصمیم گیری می شود از همین رو تصمیم گرفته شد تا جلسه علنی شورای شهر هرهفته به صورت زنده پخش شود و امیدواریم در آینده جلسات کمیسیون ها نیز به صورت زنده برای شهروندان پخش شود.

طرح تشکیل کمیسیون شفافیت و نظارت در شورای شهرتنظیم شد

مقدری ادامه داد: همچنین برای تحقق شعارشفافیت، طرح تشکیل کمیسیون شفافیت و نظارت در شورای شهرتنظیم شد که فرایند آیین دادرسی خود را دارد و باید در آیین نامه های مرتبط با شورا بررسی شودکه امیدواریم در آینده نزدیک این کمیسیون به دیگرکمیسیون ها اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان اظهار کرد: این کمیسیون تمام فرایندهای مبتنی بر تصمیم گیری در شهر را پایش و سازه و کارهای دانش شفافیت را برای شهر فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان طی ۲ هفته گذشته دستور اجرای قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات را صادر کرده است، عنوان کرد: در همین راستا در دوازدهمینجلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی تصویب شد که برون مایه این طرح ۳ ماده ای بود.

شهردار برای اولین برای بار در ایران مشارو مبارزه با فاسد و امور شفافیت منصوب کرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در ماده ۳ این قانون شهردارمکلف شده که در بهمن ماه هرسال گزارش اقداماتی که در راستای گسترش شفافیت و مبارزه با فاسد در شهرداری، سازمان ها و شرکت ها انجام داده را برای شهروندان و صحن رسمی شورا گزارش دهد،  تاکید کرد: همچنین شهردار برای اولین برای بار در ایران مشاور مبارزه با فاسد و امور شفافیت را منصوب کرد.

وی با بیان اینکه درکمسیون فرهنگی اجتماعی شورا ۱۲ الی ۱۳ اولویت تدوین شده است، گفت: یکی از این اولویت های این کمیسیون  ایجاد فضای نقد و بیان آزاد رسانه های شهرداری است؛ البته در دوره های گذشته رسانه های شهرداری تریبون روابط عمومی شهرداری و شورای شهر بوده اند.

عضو شورای اسلامی شهراصفهان در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به احیا و بدنه سازی محور چهارباغ عباسی اضافه کرد: یکی از مباحث اصلی این دوره شورای شهر، چگونگی احیای چهارباغ  است،  از همین رو اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی در محور چهارباغ حضور یافته و بررسی های لازم را انجام دادند.

مقدری با انتقاد از اینکه در دوره گذشته شورای شهر بدنه شرقی چهارباغ به خوبی بررسی نشد، گفت: در حین ساخت پروژه بدنه سازی شرق چهارباغ با یک شرکت مشاور قرار داد بسته شده تا حوزه مطالعاتی آن را دنبال کند و زمانی که پروژه تقریبا ساخته شده بود مشاور ورود پیدا می کند، اما براساس نظر مشاور این مجموعه را می توان از نظر سازه ای  و زیبا سازی احیا کرد.

چهارباغ عباسی از هویت فرهنگی، هنری و گردشگری خود دور شده است

وی با اشاره به اینکه  اگر به اسناد تاریخی چهارباغ توجه شود، می بینیم که چهارباغ یکی از فضاهای فرهنگی و پاتوق جریان های فکری و اندیشه های فرهنگی اصفهان بوده است،  تصریح کرد: این روزها چهارباغ عباسی از هویت فرهنگی، هنری و گردشگری خود دور شده و با وجود آنچه تا نیم قرن گذشته بوده، اکنون تبدیل به محوری سرشار از آلودگی های بصری و فرسودگی شده است.

 عضو شورای شهر ادامه داد: امروز چهارباغ عباسی تنها، خیابانی با کاربری‌های تجاری است که به ارزان فروشی و عرضه محصولات درجه چندم و بی کیفیت می‌پردازند؛ علاوه بر آن بخش قابل توجهی از مغازه‌ها به خصوص در طبقات دوم و سوم پاساژها و مجتمع‌های تجاری یا خالی از فعالیت شده و یا تبدیل به انبارهای سوت‌ وکور گشته اند.

مقدری تصریح کرد: در حالی که چهارباغ عباسی پر است از جواهراتی که گرچه گرد پیری و فرسودگی بر آنها نشسته، اما با اندکی توجه و یک گردگیری کوچک می‌تواند همچون گذشته بدرخشند.

وی با تاکید بر تجدید حیات چهارباغ، گفت: ما چهارباغ را برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و سیاحتی می خواهیم و بی شک شهروندان زمانی که از دروازه دولت تا چهارباغ قدم می زنند، با اتفاقات فرهنگی همچون تئاتر خیابانی، موسیقی خیابانی، تعزیه، پرده‌خوانی روبه رو می شوند.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه در آستانه نوروز امسال عملیات عمرانی مترو و ایستگاه های مترو چهارباغ  تکمیل شود، تاکید کرد: اگر مسائل مالی برطرف شود چهارباغ به پیاده رو و دوچرخه سواری تبدیل می شود.

مقدری با تاکید بر اینکه شهرداری در محور چهارباغ خیلی فضاهای ساخت ساز ندارد، افزود: براین اساس کمیسیون فرهنگی  اجتماعی جلسات متعددی با مسئولان سینمای حوزه هنری برگزار و به یک تعامل مشترک دست پیدا کرده است.

در فروردین سال ۹۷ بزرگترین پردیس سینمای اصفهان در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود

وی تاکید کرد: سینمای متروکه خانواده به پردیس تبدیل و دارای ۴ سالن سینما است و این مهم باعث شده تا تمام سانس های سینما تکمیل و درآمد خوبی کسب کرده است.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بدون شک در فروردین سال ۹۷ بزرگترین پردیس سینمای اصفهان را با مشارکت حوزه هنری در سینما ساحل خواهیم داشت که ۵ سالن جدید با ظرفیت هزار و ۷۰ نفر را دارد.

مقدری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ سینما ایران به پردیس تبدیل می شود، عنوان کرد: همچنین سینما سپاهان به یک پردیس و دارای ۳ سالن می شود.

وی با بیان اینکه انقلابی در سینما فلسطین و سپاهان از نظر کیفیت دیجیتالی تصویر و صدا برپا شده است، ادامه داد: تا پایان  فرودین ماه سال آینده با احتسابپردیس ساحل، حدود ۱۴۰۰ سالن در اختیار شهروندان قرارمی گیرد.

عضوشورای اسلامی شهراصفهان خاطرنشان کرد: پایان سال ۹۷ سینمای اندیشه و سینمای سپاهان شهر  با ۱۴۰۰ ظرفیت در اختیار شهروندان قرار داده می شود.

مقدری در ادامه با اشاره به انرژی های پاک گفت: در روز یکشنبه هفته جاری مرکز پژوهش های شورای شهر (طرح اصفهان شهر خورشیدی) را در صحن علنی شورای شهر  را اعلام و با اکثریت آراء این طرح موافقت شد.

وی تاکید کرد: با توجه به بررسی ها شهرداری اصفهان در طول سال ۹۲ کیلو وات برق به ارزش ۱۱ میلیارد تومان مصرف می کند.

عضوشورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از آلودگی شهر اصفهان ناشی از حمل و نقل سفرهای شهری است، تاکید کرد: در معاونت حمل و نقل و ترافیک  فعالیت های مطالعاتی خوبی برای کاهش آلودگی انجام شده است.

مقدری خاطرنشان کرد: نگاه به انرژی های پاک یکی از اولویت های اصلی مدیرت شهری است.

قرار دادخرید ۳۵۰ اتوبوس یور ۵  بسته شد

وی با تاکید بر اینکه در صدد برداشتن تا ۳ گام اساسی برای حوزه حمل و نقل عمومی شهر اصفهان هستیم، گفت: براین اساس مترو در اولویت قرار دارد و تا آستانه نوروز ۹۷ خط یک مترو  و ۳ ایستگاه انقلاب و دورازه دولت و چهارباغ بالا تکمیل می شود.

عضو شورای شهر اصفهان یادآور شد: همچنین درهفته گذشته قرار دادخرید ۳۵۰ اتوبوس یور ۵  منعقد شد.

ویبا اشاره به اینکه در گذشته سرانه دوچرخه در اصفهان ۸ درصد بوده اما در حال حاضر این سرانه کمتر از ۴ درصد شده است، گفت: امیدواریم سرانه دوچرخه در شهر افرایش یابد.

کد خبر 327773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.