بزرگ ترین بیمارستان صحرایی کشور از اصفهان به کرمانشاه اعزام شد

رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان گفت: بیمارستان صحرایی شهید صدوقی به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های صحرایی کشور به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

سردار سید رضا مرتضویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی بیان کرد: بیمارستان صحرایی پرتابل و قابل انتقال است، این بیمارستان شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.

وی ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان صحرایی (شهید صدوقی) آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده شده و تا ساعتی دیگر اعزام می شود.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی اصفهان در ادامه گفت: این بیمارستان شامل ۲ اتاق عمل، بخش‌های اورژانس زنان و مردان، بخش بستری زنان و مردان و شامل ۶۰ تخت است، همچنین از آزمایشگاه، داروخانه، دستگاه‌های اکسیژن ساز، ژنراتور برق و... برخوردار است.

مرتضویان خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ نفر کادر درمانی شامل پزشک عمومی و متخصص، پرستار، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاه دارویی در این بیمارستان به مردم آسیب دیده خدمت‌رسانی خواهند کرد.

در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور و استان کرمانشاه و به منظور کمک رسانی و امدادرسانی به هموطنان آسیب دیده از این حادثه شب گذشته بیمارستان صحرایی  استان عازم  در استان کرمانشاه شد.

زمین لرزه کرمانشاه با قدرت ۷.۳ریشتر یکشنبه شب گذشته رخ داد و کمترین پس لرزه آن بیش از ۴ریشتر بوده است. این زمین لرزه در استان اصفهان هم احساس شد اما خوشبختانه در این منطقه هیچگونه خسارتی نداشته است.

کد خبر 327751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.